4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A főműsoridős nézettségi versenyt a múlt héten a kereskedelmileg fontos célcsoportban az M1 nyerte, mely a hét estéből hat alkalommal a legmagasabb közönségarányt érte el. Érdekes módon a legnézettebb műsor mégsem valamelyik focimeccs, hanem a Barátok közt egyik epizódja lett.

Ahogy az már a Labdarúgó Európa Bajnokság első napjaiban is látható volt, a kontinensviadal nem csak a férfinézőket vonzza, a meccsek ugyanis rendre nyerik az idősávjukat. Nem volt ez másként a kontinensviadal első teljes hetében, amikor a késő délutáni és az esti kezdés miatt gyakorlatilag 18 órától 23-ig a mérkőzések uralták a közszolgálati csatornát. Csupán a hétvégén, amikor a csoportmeccsek egy időpontban kezdődtek tudtak a vetélytársak versenytársakká is válni, ám a hét estéből a 18-49-es korosztályt tekintve hat alkalommal az M1 érte el a legmagasabb közönségarányt.

Ha csak a főműsoridős közönségarányt nézzük az említett korcsoportban, akkor az M1 az idei öt százalék körüli arányát ötszörözte a focimeccseknek köszönhetően. A kiugró számokat jelzi az is, hogy sem idén, sem a tavalyi évben nem nyert egyszer sem még egy estét sem a főműsoridőben a közszolgálati csatorna, nemhogy egy egész hetet, ahogy az a 24. héten történt. A kereskedelmi tévék közül a piacvezető RTL Klub mellett a TV2 is általában a beláthatatlan messzeségben szokott lenni, ahogy az sem ritka, hogy a közepes méretű csatornák (Cool, F+, Viasat3) mindegyike magasabb közönségaránnyal büszkélkedhet az M1-nél. A közszolgálati csatorna ugyanakkor idén nyáron nem csak a focimeccsek, hanem az olimpia révén is versenyképes lesz, várhatóan a magyar illetőségű sportesemények a mostani Eb-hez hasonlóan kiemelkedő nézettséget produkálnak majd.


A közszolgálati adót főműsoridőben, a kereskedelmileg fontos célcsoportban (19-23 óra között a 18-49-es korosztály körében) a tévék előtt ülők negyede (24,2%) követte. Az RTL Klub mérsékeltebb hátrányt szedett össze, hiszen átlagosan a nézők 19,4 százaléka kapcsolt a kereskedelmi adóra. Tovább olvadt a TV2 nézőtábora (15,5% SHR) is, míg a középmezőny tagjai rég nem látott gyenge számokat produkáltak, mivel az M1 immár nem csak a nagyok, de a kisebbek rovására is "terjeszkedett". Legjobban a Cool tartotta magát, amely így is becsúszott 5 százalék alá (4,9% SHR), majd a F+ (3,6% SHR), és a Viasat (3,5% SHR) következett.


Miután a héten a meccsek nézettségi számaival csupán a Barátok közt tudta felvenni a versenyt, így a napi bontásban azokról a műsorokról ejtünk szót, melyek versenyben voltak a csapatokkal. Hétfőn a nem túl veretes ukrán-svéd mérkőzésnek lett az ellenfele az RTL Klub saját gyártású szappanoperája mellett a Dr. Csont is. Saját idősávjában mindkét műsor magasabb nézőszámot ért el a 18-49-ben, mint hasonló időpontban a meccs. Kedden a lengyel-orosz meccs kapcsán nem tartottak a nézők attól, hogy már az első félóra gólzáporos lesz, így addig az RTL-es sorozat volt a legnépszerűbb a nézők körében. Szerdán este ugyanakkor igazi topmeccs, a német-holland kerül a képernyőkre, mely ellen senkinek sem volt esélye.

Csütörtökön nagyjából 3-0-ig érdekelte a nézőket a spanyol-ír meccs, az utolsó negyedóra alatt azonban az RTL Klub megint csak jobb volt. Pénteken nagy kapcsolgatás ment, vélhetőleg kevesen gondolták, hogy az angol-svéd mérkőzés lesz a torna eddigi legfordulatosabb meccse, így menet közben a Barátok köztnek, és a Miami helyszínelőknek is volt egy erősebb negyedórája.

A hétvégén a kánikula mellett az is az M1 ellen szólt, hogy a csoportkör utolsó összecsapásai egyszerre zajlottak. Így szombaton hiába volt az addigi legalacsonyabb a közönségaránya az orosz-görög mérkőzésnek csak az elejét tudta megfogni a Denis a komisz második része. Vasárnap a némileg izgalmasabb holland-portugál összecsapás hiába hozott jó számokat, ezt az esést, ha szorosan is, de az RTL Klub nyerte.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!