4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) augusztus 10-re rendkívüli elnökségi ülést hívott össze, hogy megtárgyalják a kormány által az érdekképviselethez eljuttatott, a július 28-i szakértői tárgyalásról készült új emlékeztetőt és az új megállapodás tervezetet.

[ajanlo=474][igazitas=left/]Karmos Gábor, az MKFE főtitkár-helyettese az MTI-nek csütörtökön elmondta: ez a legutóbbi tervezet sem elégíti ki az érdekképviselet június 18-i országos küldöttgyűlésének határozatát. Leszögezte: "az MKFE-nek nincs újabb követelése, csak a közgyűlési határozatban foglaltakhoz ragaszkodik".

Kiemelte: "a magyar vállalkozók a magyar államháztartási rendszer elvonásai alapján legalább 5-6 százalékpontos versenyhátrányban vannak a környező országok fuvarozóihoz képest. Mi ezt az 5-6 százalékpontos versenyhátrányt szeretnénk ezekkel a javaslatokkal megszüntetni".

Karmos Gábor elmondta: a hétvégi forgalomkorlátozással kapcsolatban visszalépés történt a kormány részéről, hiszen míg azt korábban tárgyalható kérdésnek tartotta a kabinet, mára le kívánja venni a napirendről. Hozzátette: az MKFE azt szeretné elérni, hogy a nyári időszakban oldják fel a szombat éjszakai korlátozást.

Emlékeztetett: áprilistól már nemcsak a jövedéki adó, hanem az össz-versenyképesség kérdése is szerepel a kormánnyal folytatott tárgyalások napirendjén. Mint mondta, a szakma számára az európai uniós csatlakozást követően csaknem egy évvel vált világossá, hogy a közúti közlekedési szolgáltatók versenyhelyzetét a gázolaj jövedéki adó mértékének csökkentésével önmagában nem lehet rendezni.

A főtitkár-helyettes elmondta: az MKFE a gázolaj esetében literenként 10 forintos jövedékiadó csökkentést tart kívánatosnak. Ismertette: jelenleg literenként 85 forint a gázolaj jövedéki adó tartalma. Az érdekképviselet számításai szerint egy év alatt 675 millió liter gázolajat tankolnak külföldön a magyar fuvarozók, a teljes belföldi fogyasztás pedig 2,2 milliárd liter.

Hozzátette: a számításban azonban nem szerepel a tranzitforgalom, az üzemanyag-turizmus, a plusz 200 millió liter többletforgalmazás alapján befolyó kőolaj importvám bevétel, az üzemanyag forgalmazók hasznából keletkező társasági adó, az szja és a tb többletbevétele. "Becsléseink szerint ezek az elemek bőségesen fedezik a 7 milliárd forintos hiányt".

Véleménye szerint a 10 forintos jövedéki adómérték-csökkentés által versenyképes gázolajár alakulhat ki Magyarországon, ami fogyasztás-növekedést generál, ez pedig "bőségesen fedezi a költségvetési bevétel-kiesést".

Az érdekképviselet azt szeretné elérni, hogy a kormány ne csak a közúti közlekedési szolgáltatók esetében csökkente a gázolaj mértékét, hanem minden egyes Magyarországon forgalmazott gázolaj esetében. Karmos Gábor hozzátette: a kormány le kívánja venni a jövedéki adó kérdését a napirendről.

A gépjárműadóval összefüggésben elmondta: az érdekképviselet kifogásolja, hogy bár jogszabály korlátozza a hétvégi forgalmat, azokra a napokra is meg kell fizetni az adókat. Úgy vélte, hogy nem teljesen konform a magyar gépjárműadó-törvény az Európai Unió erre vonatkozó elveivel. Mint mondta, az adókötelezettség a pótkocsira és a félpótkocsira is vonatkozik, holott ezek más jogszabályban nem minősülnek gépjárműveknek.

Mint arról korábban az mfor.hu beszámolt, a régóta húzódó tárgyalások során a fuvarozók a versenyképességük javítását szeretnék elérni, amelyre korábban a kormányzat ígéretet tett, a most átadott dokumentum ennek megvalósítási lépéseit tartalmazza. Szanyi Tibor az MTI-nek nyilatkozva optimizmusról tett tanubizonyságot, szerinte azt június végéig aláírhatják.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!