3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Amerikában és Európában már 10 éve jelen van egy új típusú, vállalatalakítást célzó outsourcing. Ennek célja elsősorban a versenyképesség növelése vagy az adott terület rentábilissá tétele, írja a Világgazdaság.

Amerikában és Európában már 10 éve jelen van egy új típusú, vállalatalakítást célzó outsourcing. Ennek célja elsősorban a versenyképesség növelése vagy az adott terület rentábilissá tétele, írja a Világgazdaság.

Magyarországon elsősorban a hagyományos outsourcing folyamatát ismerik a vállalatok, Amerikában és Európában azonban már tíz éve jelen van és az utóbbi időben megszaporodott azon cégek száma is, amelyek az úgynevezett vállalatátalakítást célzó outsourcingot veszik igénybe. Itt a kiszervezés elsődleges célja nem az adminisztrációs munka csökkentése, vagy a hatékony munkavégzés újraszervezése, hanem a versenyképesség növelése, vagy az adott terület rentábilissá tétele lehet.

A vállalatátalakítást célzó outsourcing mutatóinak kialakítása viszonylag bonyolult dolog. Nehéz piaci helyzetben lévő, gyakran a csőd szélén álló vállalkozások bízzák meg az outsourcing cégeket, hogy vegyék át a sürgős "javítást" igénylő feladatokat és folyamatokat. Sok esetben ezen feladatok teljesítménymutatói nem relevánsak, sőt, sok esetben gyengék, vagy egyáltalán nem is léteznek, számol be a Világgazdaság.

Míg Nyugat-Európában szinte evidenciának tartják a hr-tevékenység adminisztratív folyamatainak kiszervezését, az outsourcing mértéke ezen a területen mintegy 80 százalékra tehető, addig Magyarországon épphogy elindult a folyamat.

Ocskay Szilárd, a Nexon Kft. ügyvezető igazgatója szerint ez elsősorban azzal magyarázható, hogy a nagyvállalatok többsége nem ismeri elég jól az outsourcing előnyeit, míg a manuális és kevésbé elektronikus ügyvitelre berendezkedett kis- és középvállalatok számára nem is túl jelentős az elérhető költségmegtakarítás.

A Malév és a Flextronics egyaránt outsourcing szolgáltatást vesz igénybe, elsősorban az alaptevékenységhez nem kapcsolódó terhek, a munkaidő-nyilvántartás és -feldolgozás, illetve a munkaszervezés területén.
Ocskay Szilárd úgy véli, a hazai vállalatoknál a kiszervezés mellett szóló komoly érv, hogy a hatóságoknak történő adatszolgáltatási, -karbantartási és jogszabály-követési munkák jelentős hányada nem a cég munkatársait terheli.

Magyarországon elsősorban a hagyományos erőforrás-kihelyezést ismerik a cégek, bár egy hazai, a csőd szélén álló termelő cég potenciális angol befektetőpartnere állítja, sok anyagi nehézséggel birkózó cég számára nyújthatna megoldást a vállalatátalakítást célzó outsourcing.

Az egyértelműen olyan szervezeti eredményekre fókuszál, amelyeket a részvénytulajdonosok - és a versenytársak is - érzékelhetnek. Ilyen lehet a profit növelése vagy a domináns piaci pozíció elérése.

A mai, gyorsan változó üzleti környezetben a vállalatvezetőknek gyakrabban kell változtatniuk cégük működési modelljén. Épp ezért a kutatásban részt vevők azt javasolták a csőd szélén álló cégeknek, hogy fontolják meg az outsourcingben, elsősorban a vállalatátalakító outsourcingban rejlő lehetőségeket, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!