[ajanlo=474][igazitas=left/]A legdinamikusabban - mintegy 64 százalékkal - a bankok növelték reklámköltésüket az előző év hasonló időszakához képest. Közülük is elsősorban a K&H, a CIB és az Erste reklámpiaci jelenléte erősödött. Ez a három pénzintézet az idei első fél évben legalább annyit költött klasszikus reklámra, mint tavaly összesen, mivel kommunikációjukban egyre hangsúlyosabbá vált a televízió.
Várdy Zoltán, a Tv 2 kereskedelmi igazgatója is jelezte, hogy a csatornán érezhetően emelkedik a bankok és autóforgalmazók jelenléte. Viszont a legnagyobb hirdetőnek számító, napi fogyasztási cikkeket készítő FMCG-cégek kevesebbet költenek a hirdetési piacon.
A legnagyobb mértékű növekedés a kábeltelevíziók esetében figyelhető meg. A Viasat 3-nál közel 50 százalékkal több felületet értékesítettek, mint tavaly ilyenkor, a Sport 1-nél pedig megduplázódott a reklámfelületek száma. A TNS első féléves adatai szerint az órában mért reklámfelületek száma a kis csatornáknál 68,5 százalékkal nőtt, miközben az országos csatornáknál csak egy százalék az emelkedés.
A médiafelületek közül a közterületen is jelentős bővülés figyelhető meg, itt ugyanis 15 százalékos a darabszámbővülés 2004 hasonló időszakához képest. A rádiók esetében ugyanakkor félszázalékos visszaesés tapasztalható. A teljes reklámtorta a TNS mérése alapján 440,3 milliárd forint volt, míg a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) nettó adatokon alapuló becslése szerint 154,7 milliárdot fordítottak 2004-ben hirdetésekre a cégek, olvasható a Világgazdaságban.
Tévéreklámokban nyomulnak a bankok
Látványosan előretörtek a hirdetési piacon a bankok, a gyógyszergyártók és az autóforgalmazók az év első felében. A médiafelületek közül a tematikus kábeltelevíziókon és a közterületen a legnagyobb méretű a növekedés, írja a Világgazdaság.