3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) szerint az állami felelősségvállalás hiányát, a nyilvánosság elvének háttérbe szorulását és a fogyasztóvédelmi élet szereplőinek megosztottságát eredményezné a fogyasztóvédelemről szóló törvény jelenlegi módosítása.

A FEOSZ szerint a változtatások összességükben nem a fogyasztók, hanem a gazdálkodó szervezetek érdekeit szolgálnák, ezért a FEOSZ bízik abban, hogy ebben a formában nem fogadják el a a tervezetet.

A FEOSZ pénteki közleménye szerint a napokban kapták kézhez a fogyasztóvédelemről szóló törvény, valamint egyéb fogyasztóvédelmi rendelkezéseket tartalmazó törvények módosításáról szóló kormány előterjesztés tervezetét.

A kormányprogram szerint az erős fogyasztóvédelem a jól működő gazdaság elengedhetetlen feltétele. A FEOSZ álláspontja szerint az erős fogyasztóvédelem több annál, hogy a "fogyasztóvédelmi ellenőrzéseket szigorítani kell, a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörét szélesíteni szükséges, korszerűsíteni kell továbbá a bírságolás rendszerét, bővíteni a szankcionálás lehetőségét és az üzletbezárást".

Önmagában a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörének szélesítése még nem eredményezi a fogyasztók hatékonyabb védelmét, különösen nem akkor, ha egyidejűleg csorbítja más - szintén a fogyasztók érdekében fellépő - szervezetek, intézmények jogosítványait - hívja fel a figyelmet a FEOSZ. A tervezetben szereplő módosítások hátrányosak a fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek, valamint a békéltető testületek - és ezáltal a fogyasztók - számára. A változtatások továbbá kedvezőtlenek az ügyészségeknek is, a jövőben ugyanis nem kerülnének nevesítve a jogszabályban közérdekű kereset - mint a kollektív jogérvényesítés egyik eszköze - indítására jogosult szervezetként.

A törvénymódosítás egyik lényeges eleme a békéltető testületekre vonatkozó szabályok módosítása. A szövetség álláspontja szerint a tervezetbeli változtatások nem orvosolják a testületek jelenleg fennálló problémáit. A békéltető testületek önálló jogi személyiséggel való felruházásáról továbbra sincs szó, a határidők módosítása sem jelent megoldást a rendkívül megnövekedett ügyszámok mellett. Továbbra sem lesz kötelező a nem teljesített ajánlások nyilvánosságra hozatala.

A fogyasztói panaszok jelentős hányada a társaságok panaszkezelésével, illetve az ügyfélszolgálatok működésével kapcsolatos. Indokolt lenne ezért megkövetelni részükről a fokozott együttműködési kötelezettséget, illetve további garanciákat beépíteni a jogszabályba - áll a közleményben.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!