2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tegyenek túlsúlyra figyelmeztető címkéket az egészségtelen, hizlaló termékek - például a csipszek, a csokoládék és a cukros üdítők - csomagolására, javasolta az egészségügyi miniszternek Koszorús László országgyűlési képvielő (Fidesz). A burgonyacsipszeket és egyéb ropogtatnivalókat forgalmazó Chio-Wolf Magyarország Kft. indokolatlannak tartja a javaslatot.

A Chio-Wolf kedden az MTI-hez eljuttatott közleményében azzal érvel a képviselői javaslat ellen, hogy angolszász országokban érthetőek lehetnek a fogyasztási adatok alapján ilyen kezdeményezések, de Magyarországon nem.

A cég az ACNielsen Hungary Piackutató Kft. adataira hivatkozva utal arra, hogy a magyar lakosság energaiabevitelének mintegy 0,25 százaléka származik burgonyacsipszből, ami így nem járulhat hozzá a társadalmi méretű elhízáshoz. Angolszász országokban az emberek 10-15-ször több ilyen rágcsálnivalót fogyasztanak. Magyarországon az egy főre jutó burgonyacsipsz-fogyasztás évente 470 gramm, ami napra vetítve alig 1,3 grammnak felel meg. Az emberek 35 százaléka vallja magát csipszfogyasztónak.

A Chio-Wolf álláspontja szerint a címkézés bevezetése Magyarországon alaptalanul elbizonytalanítaná a fogyasztókat, és végső soron a fogyasztás drasztikus visszaeséséhez vezethetne.

Mindez pedig veszélyeztetné az egyetlen megmaradt magyarországi csipsz-üzem fennmaradását Zircen - olvasható a közleményben. A vállalat 510 embert, a beszállító cégek pedig további mintegy 900 főt foglalkoztatnak.

A vállalat azokkal a táplálkozástudományi szakemberekkel ért egyet, akik az elégtelen fizikai aktivitás mellett inkább a szükségletet meghaladó energiabevitelt tekinti az elhízás fő okának, mintsem egy-egy kitüntetett élelmiszerfajta fogyasztását.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!