Az uniós csatlakozás után már a magyar határátkelőhelyeken vámkezelhetnék az EU-ba irányuló áruszállítmányokat, ami több tíz milliárdos bevételt hozna a MÁV-nak és az államnak. Ehhez azonban nagyfokú korszerűsítésre lenne szükség, írja a Világgazdaság.
A pénzből nyolc, keleti és délkeleti vasúti határátkelő infrastruktúráját kellene mihamarabb javítani. A cég azonban idei üzleti tervében a minimálisan szükséges 500 millió forinttal szemben csupán egy-kétszáz millió forintot irányzott elő erre a célra.
Az üzleti lehetőség abban rejlik, hogy a csatlakozás után már valamennyi uniós tagországba irányuló küldemény vámkezelése megtörténhetne Magyarország és a nem uniós államok - Ukrajna, Románia, Szerbia és Horvátország - közös határán. A jelenlegi 300-400 millió forint közötti vám-közreműködési díjat az uniós vámkezelés révén minimum tízszeresére lehetne növelni.
A több tíz milliárdos bevételnövekménye ugyanakkor a fuvardíjakból is származna. Az unió országaiba tartó szállítmányokkal ugyanis jelentős többletforgalmat tudna a MÁV megkaparintani azzal, hogy már itt megtörténik az áruk vámkezelése, írja a Világgazdaság.
Kapcsoslódó anyagok
A szakszervezetek tiltakoznak a MÁV átalakítása ellen
106 milliárdos fejlesztést tervez a Máv
Tízmilliárdokat nyerhet a MÁV az uniós vámkezeléssel
Az uniós csatlakozás után már a magyar határátkelőhelyeken vámkezelhetnék az EU-ba irányuló áruszállítmányokat, ami több tíz milliárdos bevételt hozna a MÁV-nak és az államnak. Ehhez azonban nagyfokú korszerűsítésre lenne szükség, írja a Világgazdaság.