2p

Az uniós csatlakozás után már a magyar határátkelőhelyeken vámkezelhetnék az EU-ba irányuló áruszállítmányokat, ami több tíz milliárdos bevételt hozna a MÁV-nak és az államnak. Ehhez azonban nagyfokú korszerűsítésre lenne szükség, írja a Világgazdaság.

Az uniós csatlakozás után már a magyar határátkelőhelyeken vámkezelhetnék az EU-ba irányuló áruszállítmányokat, ami több tíz milliárdos bevételt hozna a MÁV-nak és az államnak. Ehhez azonban nagyfokú korszerűsítésre lenne szükség, írja a Világgazdaság.

A pénzből nyolc, keleti és délkeleti vasúti határátkelő infrastruktúráját kellene mihamarabb javítani. A cég azonban idei üzleti tervében a minimálisan szükséges 500 millió forinttal szemben csupán egy-kétszáz millió forintot irányzott elő erre a célra.

Az üzleti lehetőség abban rejlik, hogy a csatlakozás után már valamennyi uniós tagországba irányuló küldemény vámkezelése megtörténhetne Magyarország és a nem uniós államok - Ukrajna, Románia, Szerbia és Horvátország - közös határán. A jelenlegi 300-400 millió forint közötti vám-közreműködési díjat az uniós vámkezelés révén minimum tízszeresére lehetne növelni.

A több tíz milliárdos bevételnövekménye ugyanakkor a fuvardíjakból is származna. Az unió országaiba tartó szállítmányokkal ugyanis jelentős többletforgalmat tudna a MÁV megkaparintani azzal, hogy már itt megtörténik az áruk vámkezelése, írja a Világgazdaság.

Kapcsoslódó anyagok
A szakszervezetek tiltakoznak a MÁV átalakítása ellen
106 milliárdos fejlesztést tervez a Máv

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!