Bicikliutakra minden évben jut: tíz- vagy kétszázmillió
Hat év alatt, 2008-tól 2012-ig összesen hetvenmilliárd forintot szán a főváros hídfelújításokra. Az éves keretösszeg folyamatosan nő, jövőre 5,8 milliárd forint, 2009-ben 6,3 milliárd, 2010-ben 10,5 milliárd, 2011-ben 13,7 millliárd, 2012-ben 15,3 milliárd, 2013-ban pedig 18,4 milliárd forintot szánna hídfelújításokra a város.
Utóbbiak körébe nem tartozik bele az Aquincum-híd megépítése, amit 2002 óta tervezget Budapest. Az idén még csak 304 milliót szánnak az előkészítésre, jövőre viszont már 5,6 milliárd forintot, s ugyanennyit 2009-ben is. A 2012-ig betervezett hídra az utolsó három évben 16,8 milliárdot plusz 14,4 plusz 14,4 milliárdot, vagyis összesen 45 milliárd forintot különítenének el.
A tervekben szerepel az egyes és a hármas villamos vonalának meghosszabbítása, ami a villamos-körgyűrűnek nevezett projekt első eleme lenne. Persze ahhoz kell még egy kis idő, amíg bezárulhat egy ilyen kör, hiszen Budán a Margit-híd és a Batthyány tér között semmilyen kötött pályás közlekedés nincs.
Bicikliutak és kétkerekű kultúra
Minden évben költ majd valamennyit a kerékpáros közlekedés fejlesztésére a főváros. Tavaly és az idén kiemelt területnek számított a biciklis kultúra: 2006-ban 189, az idén pedig 111,6 millió forint jut erre.
A következő esztendőkben azonban kissé lanyhul a fejlesztési kedv: jövőre 15, majd 2012-ig évente tízmillió forint szerepel a koncepcióban. Majd 2013-tól egy újabb nagyszabású projekt jön, éves szinten kétszázmillió forint tervezett költséggel.
Ezekben a számokban nincs benne egyetlen fillér uniós támogatás sem. Pedig a közösség a kerékpáros közlekedés népszerűsítésére szívesen áldoz, vagyis a végösszeg, amiből újabb kerékpárutak épülhetnek, még több is lehet.
F. Szabó Emese