2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon a Nielsen által mért 85 élelmiszer-kategória kiskereskedelmi forgalmának értéke 11 százalékkal növekedett 2006 decembere és 2007 szeptembere között. A húsz legnagyobb forgalmú kategória közül tízben csökkent a forgalom 2006 októbere és 2007 szeptembere között, tízben pedig emelkedett vagy stagnált az előző hasonló időszakhoz képest.

Piacukat főként a szezonális termékek és az édességek tudták bővíteni. Az édességeknél azonban a fejlődés motorja a kereskedelmi márka.

A legnagyobb kategóriák közül a következők mennyiségi eladásai nőttek 1 és 37 százalék közötti mértékben: sör, ásványvíz, sós rágcsálnivaló, szeletes csokoládé, gyümölcsjoghurt, tejföl, édes keksz, cukorka, táblás csokoládé, praliné és jégkrém.
    
A mennyiségi növekedés rekordere az energiaital 80 százalékkal, majd következik 30 százaléknál alacsonyabb mutatóval a jeges tea, a sportital és a nedves szósz. Ezen a toplistán található még a száraz szósz, a bébiétel, valamint az égetett szeszesitalok közül a bitter.
    
A lista összetételét és a magas mutatókat döntően a nyári meleg okozta szezonális kereslet vagy pedig az étkezésben is jelentkező divat határozza meg.

A piaci pozíciók átrendeződését mutatja az élelmiszerek beszerzési helyeinek megoszlása. Fő trend, hogy a vásárlókat a hagyományos, kisebb üzletektől egyre inkább vonzzák a modern üzlettípusok, ahol az élelmiszerre szánt pénzükből egyre többet költenek el.

Jól érzékeltetik a trendeket a tíz legnagyobb forgalmú élelmiszer-kategória változásai. Az értékben mért forgalomból hatnál emelkedett a hipermarket piaci részesedése, míg a szupermarketé kilenc kategóriánál. Mindkét bolttípus részaránya nőtt – értékben - a következőkből: húskészítmény, sör, sajt, ásványvíz és szeletes csokoládé. Diszkontban a top tízből nyolc kategória piaci részesedése emelkedett, míg kettőé csökkent.

Ha a kiskereskedelmi forgalomban a top tíz mennyiségi részesedéseit nézzük, akkor a hipermarket mutatói hatnál jeleznek pluszt, egynél mínuszt és háromnál változatlanságot. A tíz legnagyobb kategória közül a hagyományos üzletek mennyiségben mért piaci részesedése legalább 40 százalékot ér el a következőkből: húskészítmény, sör, szénsavas üdítőital, gyümölcslé és kávé.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!