2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ha a BKV él opciós jogával, akkor a 3-as metrót felújító orosz Metrowagonmashnak további 42,1 millió euró (közel 13 milliárd forint) ütheti a markát.

Megjelent az M3 metróvonal felújításáról szóló eredménytájékoztató a Közbeszerzési Értesítő oldalán. Ebből kiderül, hogy a szerződés végleges összértéke az opcionális megrendelésekkel együtt 261,3 millió euró (82 milliárd forint). Ez az összeg 42,1 millió euróval (13,2 milliárd forint) több, mint amit a BKV korában közölt és ami a szerződésben is szerepel.

A különbséget az okozza, hogy a hírekben is megjelent 219,1 millió euró (69 milliárd forint) az alapmennyiséget jelentő 222 motorkocsi felújítására vonatkozik. Ez 74 vezetőállással ellátott és 148 „sima” kocsit jelent.

A szerződésből azonban kiderül, hogy ha a BKV indokoltnak látja, például az M3 meghosszabbítása esetén, akkor még 14 vezetőállású és 28 sima kocsi felújítását rendelheti meg a tömegközlekedési vállalat az orosz cégtől. Ha a BKV ezt a szerződés hatálybalépését követő 3 éven belül teszi meg, akkor a kivitelező nem térhet el az eredtileg ajánlott ártól, vagyis a végösszeg nem lehet magasabb a 261,3 millió eurónál.

A 3-as metró tendereztetése egyébként nem volt teljesen zökkenőmentes. A pályázaton szintén induló A Skinest Rail panaszt nyújtott be az Európai Bizottsághoz annak eredménye ellen, ennek azonban nem volt halasztó hatálya.

A BKV a szerződést augusztus elején aláírta. Ez alapján a az első felújított jármű 2017 év elején állhat forgalomba és garantáltan 25 évig még szolgálatot teljesít majd a tömegközlekedésben. A felújítás keretében kicserélik az ablakokat, az üléseket, modern szellőzést szerelnek be, és csendesebb lesz a hajtás, illetve a fékezés energiáját visszanyerő rendszert építenek be. Klíma egyébként csak a vezetőfülkében lesz, az utasteret pedig a korábbiaknál hatékonyabban szellőztetik majd.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!