A német dba gépei november 30-án szállnak fel utoljára. A működés leállítása összesen 120 pilótát és 175 légikísérőt érint, akiknek az Air Berlin "megfelelő munkahelyeket" kínál majd fel eddigi szolgálati helyeiken, adta hírül az APA hírügynökség.
A második legnagyobb német légitársaságnak számító Air Berlin arról már korábban döntést hozott, hogy feloszlatja a dba önálló technikai és irányítási részlegét. Az előbbi részlegen dolgozókat az anyacég egy másik leányvállalata vette át.
Az Air Berlin - amely két évvel ezelőtt vásárolta meg a dba-t - most költségmegtakarítási okokból döntött a cég leállítása mellett. A dba jelenleg már csak kilenc géppel üzemel, ezek egy részét az anyavállalat veszi majd át.
A Sterling szerdán dobta be a kulcsot
Mint ismert, a magas üzemanyagárak, a stagnáló piac és a pénzügyi válság begyűrűző hatásai miatt 2008-ban légitársaságok tucatjai kényszerültek tevékenységük leállítására vagy nagy mértékű járatmegszüntetésre. Legutóbb az izlandi tulajdonú, de Dániában bejegyzett fapados Sterling Airways jelentette be, hogy csődeljárást kezdeményez maga ellen fizetésképtelenség miatt. A cég azonnali hatállyal törölte minden járatát, így a Budapest-Stockholm és Budapest-Koppenhága között közlekedő járatokat is.
A Sterling gépei már fel sem szálltak szerdán, ezért Európa-szerte több ezer utas rekedt a repülőtereken. A vállalat közlése szerint az utasoknak nem tudják visszaadni az interneten vásárolt jegyek árát. A fizetésképtelenség mintegy 30-40 ezer vásárlót érint. A Budapest Airport közleménye szerint a hoppon maradt, Stockholmba tartó utasokat a Nordic Airways helyettesítő járatai viszik el Ferihegyről.
A légitársaság jelentős veszteséget halmozott fel az utazási piac zsugorodása és az üzemanyag drágulása nyomán, s az izlandi pénzügyi rendszer összeomlása miatt nem tudott tőkét szerezni átalakítási programja megvalósításához. Ami budapesti működését illeti, a BA szerint járatai jól mentek, átlagos helykihasználtságuk több mint nyolcvan százalékos volt.
A cég Skandinávián belül, illetve Skandinávia és negyven európai város között szállított utasokat, flottája 27 Boeing 737-esből állt, 1100 embert foglalkoztatott.
Menedzsment Fórum