Emlékeztetett arra, hogy Magyarországon az ezredforduló idején jelentek meg az első regionális szolgáltató központok, eddig mintegy 50 telepedett le, és összesen 20 ezer embert foglalkoztatnak.
A nagyobbak - az EDS, az ExxonMobil, az IBM, a Sykes vagy a Morgan Stanley - egyenként 500-1700 munkahelyet teremtettek, és tucatnyi multinacionális vállalat is létesített 50-600 fős regionális szolgáltató központot, így a Diageo, az Avis Europe vagy a Cemex.
A szolgáltató központokat viszonylag kis tőkével lehet létesíteni, a vállalatok nem gépekbe, eszközökbe, hanem tudásba és tehetségbe fektetnek, sok kvalifikált munkahelyet hoznak létre, elsősorban diplomásokat, és idegennyelv-tudással rendelkezőket foglalkoztatnak, nagy számban alkalmaznak pályakezdőket.
A Magyarországon letelepedett szolgáltató központok zöme regionális pénzügyi, számviteli, HR és back office illetve informatikai feladatokat végző központ, és bár ezek elsősorban Budapestet tekintették ideális telephelynek, újabban a vidéki, egyetemmel bíró városok is kedvelt befektetési helyek lettek.
Pénteken a Vodafone jelentette be, hogy Miskolcon létesít 500 millió forintért regionális ügyfélszolgálati központot, amely másfél-két éven belül több, mint háromszáz embert alkalmaz.