A legközelebbi, keddi munkabeszüntetést - ami a Rómából, Milánóból és Nápolyból induló valamennyi járatot érinti - az Avia szakszervezeti szövetség szervezi egyebek mellett azzal az indokkal, hogy a munkaadó jelentősen megnyirbálta a munkavállalói érdekképviselet jogait - írja az MTI.
Az utóbbi időben azért újult ki a konfliktus a dolgozók és a légitársaság között, mert az üzemanyag-költségek jelentős emelkedése miatt a vezetésnek át kellett dolgoznia a légitársaság talpra állítására korábban kitervelt stratégiát, s ez további elbocsátásokkal járhat.
Olasz lapjelenések szerint még 1500-2000 munkahely szűnhet meg a cégnél, miután tavaly már bejelentettek egy 5600 fős leépítést.
Az Alitalia működését az elmúlt hónapokban többször is megzavarták a munkaügyi viták miatt tartott sztrájkok. Legutóbb például annak ellenére beszüntették a munkát a társaság dolgozói, hogy az olasz közlekedési miniszter elrendelte a sztrájkakció elhalasztását és szankciókkal fenyegette meg az abban résztvevőket.
Ahogy azt a Menedzsment Fórum is megírta korábban, a Sult szakszervezet eredetileg augusztus 30-31-re tervezte sztrájkját, amit később szeptember 6-7-re halasztott. Így több időt hagyott a megegyezésre a légitársaság vezetésével, hogy elkerülhetővé tegye a járatok törlését a zsúfolt nyári időszakban.
Az Alitaliánál korábban július 18-án maradt el 59 út a légikísérők munkabeszüntetése miatt. A dolgozók nagyobb biztonságot követeltek, s elutasították a kollektív szerződés egyoldalú megváltoztatását, az Alitalia által meghirdetett leépítési programot, illetve a határozott időre szóló munkaszerződések térhódítását.
A légikísérők sztrájkja előtt nem sokkal, július 7-én 46 belföldi és 46 külföldi járatot töröltek a reptéri kiszolgáló személyzet munkabeszüntetése miatt. A munkavállalók még a 2003 végén lejárt kollektív szerződésük újratárgyalása, kedvezőbb munkafeltételek és béremelések miatt tartottak figyelmeztető sztrájkot. A megmozdulás a római és milánói reptereket érintette - írta korábban az mfor.hu.