2p

Az NRC által 2003 végén elvégzett VLR kutatás a gyakori internetezők e-mail használati szokásait, a megrendelt reklámlevelekkel és a keresőprogramokkal szemben támasztott legfontosabb elvárásait mérte fel.

Az NRC kutatása szerint a gyakori internetezők legnagyobb része magáncélú e-mail küldésre (92 százalék) és magáncélú információgyűjtésre (68,5 százalék), továbbá tanuláshoz kapcsolódóan (57 százalék) használja a világhálót. Ami a reklámlevelek kedveltségét illeti, a válaszadók 61 százaléka nagyon hasznosnak, hasznosnak vagy átlagosan hasznosnak tartja a megrendelt reklámleveleket, s mindössze 6,1 százalékuk teljesen haszontalannak. A fejlett módszereknek köszönhetően ezek a reklámlevelek már tetszés szerint változtathatóak a címzettek egyedi igényei szerint.

Az ilyen eszközök hatékonyságát mutatja, hogy az emberek csekély hányada tartotta csak úgy, hogy sohasem talál ezekben a levelekben számára érdekes tartalmat. A tartalom mellett további fontos szempont a címzettek számára, hogy a levél rövid, a bennük szereplő ajánlat pedig célzott legyen. Adatbázist és e-mail kampányok lebonyolítását kínáló cégek között ismertségben és kedveltségben is a Maxima rendszere található az első helyen, míg őket az Optimusz és az Optimail követi - állapítja meg az NRC felmérése.

A világhálón a keresőszolgáltatások új üzleti lehetőségeket teremtettek, így fontos lehet a felhasználók keresési szokásainak ismerete is. A magyar felhasználók legnagyobb része (47 százalék) a Google keresőjét hívja segítségül, 25 százalékuk a Startlapot, a többiek pedig a Vizsla, Altavista, Yahoo!, Heuréka, Astalavista vagy a Góliát keresőt tölti be. Habár majdnem háromnegyedük azt állítja, hogy az első 10 találat közül nagy valószínűséggel megtalálja az oldalt, a speciálisabb keresési módszereket - szűkítéseket vagy relációs jeleket - egyelőre csak a felhasználók negyede használja fel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!