3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A közösségi közlekedés múlt héten bejelentett átalakításával kapcsolatban az a fő kérdés, hogy a tervezett forráscsökkentést az utazókra terhelik, vagy a Volánokkal kívánják "lenyeletni" - mondta Miszler Miklós, a Gemenc Volán Zrt. személyforgalmi üzletág-igazgatója az MTI-nek annak kapcsán, hogy 2010-ben az ideinél 70 milliárd forinttal kevesebbet költhet az állam a MÁV-ra és a Volánra.

A kormány múlt héten fogadta el a közösségi közlekedési rendszer átalakításának stratégiáját, amely alapján 2010-től csak a bruttó hazai termék (GDP) egy százaléka fordítható a közösségi közlekedésre.

A döntésről a Tolna megyei Gemenc Volánnál, és a kecskeméti székhellyel működő Kunság Volánnál egyaránt úgy nyilatkoztak, hogy egyelőre nem ismerik részletesen a közösségi közlekedési rendszer átalakításának kormány által múlt héten elfogadott stratégiáját. Ezt korábban, más, az MTI által megkérdezett busztársaságnál is nehezményezték, amint azt is, hogy még nem kapták meg a stratégia hivatalos anyagát.

Miszler Miklós, a Gemenc Volán Zrt. személyforgalmi üzletág-igazgatója úgy vélekedett: ha valahol el tudnak venni a Volán társaságoktól, az az árkiegészítés lehet, amelyet a nyugdíjasok, diákok után ad az állam. Az igazgató szerint a kérdés az, hogy ezt a csökkentést az utazókra terhelik, vagy a Volánokkal kívánják "lenyeletni". A közösségi közlekedés stratégiája kapcsán megjegyezte: mivel egyelőre csak a sajtóból ismerik, így nincs bővebb információjuk arról, hogyan állnak fel a regionális közlekedési tanácsok.

Hunyady Szabolcs, a Kecskemét székhellyel működő Kunság Volán Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek azt mondta: amíg nem ismert a kormány által elfogadott stratégia a közösségi közlekedési rendszer átalakításáról,addig a Volánt érintő elvonásról nem tud érdemben nyilatkozni.

Szollár Domokos kormányszóvivő a döntés bejelentésekor azt mondta: a kormányhatározat egy "feladatkiosztó útiterv", amely augusztus 15. és november 30. közötti határidőkkel koncepcionális javaslatok elkészítését írja elő a közösségi közlekedésben érintett állami szerveknek, valamint társaságoknak.

A szóvivő kiemelte: a határozat legfontosabb stratégiai alapelvei közé tartozik, hogy megszűnjön a párhuzamosság a Volán- és a MÁV-járatok között, valamint a közösségi közlekedésben létrejöjjön egy regionális rendszer, ahol regionális tanácsok a helyi igények alapján rendelik meg a közlekedési szolgáltatásokat.

MTI/Menedzsent Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!