A kormány múlt héten fogadta el a közösségi közlekedési rendszer átalakításának stratégiáját, amely alapján 2010-től csak a bruttó hazai termék (GDP) egy százaléka fordítható a közösségi közlekedésre.
A döntésről a Tolna megyei Gemenc Volánnál, és a kecskeméti székhellyel működő Kunság Volánnál egyaránt úgy nyilatkoztak, hogy egyelőre nem ismerik részletesen a közösségi közlekedési rendszer átalakításának kormány által múlt héten elfogadott stratégiáját. Ezt korábban, más, az MTI által megkérdezett busztársaságnál is nehezményezték, amint azt is, hogy még nem kapták meg a stratégia hivatalos anyagát.
Miszler Miklós, a Gemenc Volán Zrt. személyforgalmi üzletág-igazgatója úgy vélekedett: ha valahol el tudnak venni a Volán társaságoktól, az az árkiegészítés lehet, amelyet a nyugdíjasok, diákok után ad az állam. Az igazgató szerint a kérdés az, hogy ezt a csökkentést az utazókra terhelik, vagy a Volánokkal kívánják "lenyeletni". A közösségi közlekedés stratégiája kapcsán megjegyezte: mivel egyelőre csak a sajtóból ismerik, így nincs bővebb információjuk arról, hogyan állnak fel a regionális közlekedési tanácsok.
Hunyady Szabolcs, a Kecskemét székhellyel működő Kunság Volán Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek azt mondta: amíg nem ismert a kormány által elfogadott stratégia a közösségi közlekedési rendszer átalakításáról,addig a Volánt érintő elvonásról nem tud érdemben nyilatkozni.
Szollár Domokos kormányszóvivő a döntés bejelentésekor azt mondta: a kormányhatározat egy "feladatkiosztó útiterv", amely augusztus 15. és november 30. közötti határidőkkel koncepcionális javaslatok elkészítését írja elő a közösségi közlekedésben érintett állami szerveknek, valamint társaságoknak.
A szóvivő kiemelte: a határozat legfontosabb stratégiai alapelvei közé tartozik, hogy megszűnjön a párhuzamosság a Volán- és a MÁV-járatok között, valamint a közösségi közlekedésben létrejöjjön egy regionális rendszer, ahol regionális tanácsok a helyi igények alapján rendelik meg a közlekedési szolgáltatásokat.
MTI/Menedzsent Fórum