2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A MOL egyik gáztartályánál Pusztaszőlősön 2000. augusztusában gázkitörés történt. A baleset, ugyan nem az olajipari cég hibájából keletkezett, mégis az ő nevük szenvedett csorbát, az ő reputációjukat volt hivatott helyreállítani, a most PR Oscarral díjazott kríziskommunikációs tevékenység.

Rendkívül fontos, szabály Szántó úr szerint, hogy a válság esetén „nincs szövetséges, csak ellenség!” Minden érintett fél valamilyen szempontból ellenérdekelt, legalább abban, hogy kimaradjon az ügyből, mégis meg kell találni velük a hangot, mert csak így lehet helyreállítani a cég reputációját. A kommunikációs folyamat sarokköve, hogy bármilyen tragédia történik, nem találhat olyan rettenetes körülményeket a kommunikátor, amelyben elveszthetné az érzelemmentességét. Természetesen, mint a Noguchi vezetője elmondta, ezt az éles szituációkban betartani rendkívül nehéz, ám ha nem tudnak hideg fejjel gondolkozni, és kommunikálni, akkor az események elsodorják őket.
Ilyenkor ugyanis mind a közvetlen érintettek, mind a sajtó, mind a véleményalkotó, döntéshozó, politikai, társadalmi csoportok egyrészt ellenszenvüket, gyűlöletüket zúdítják a cégre, illetve ezzel párhuzamosan sokan szeretnének valamiféle tőkét kovácsolni a tragédiákból.
A jó kommunikátornak tehát ezekből az érzelmi viharokból célszerű kivonnia magát, és csak arra szabad koncentrálni, hogy az üzeneteket eljuttatassák a kijelölt célcsoportok részére.

Az utolsó, de talán legfontosabb tanulság, hogy a sikeres kríziskommunikáció kulcsa: a válságkezelés még a válság bekövetkezte előtt megkezdődjön. A magyar(országi) cégek többsége azonban nincsen felkészülve, ezért az esetek többségében akkor a cégek kapkodni, megtörténik a baj, nehéz helyzetbe hozva ezzel nem csak magukat, hanem a kommunikációban közreműködő ügynökségeket is.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!