Kissé árnyaltabb a kép, ha a GfK adatait a teljes kiskereskedelmi szektor szemszögéből tekintjük. A hétvégi pihenőnapon a legnagyobb forgalmat a hipermarketek bonyolítják le, amelyek összes forgalmából 10 százalék jut vasárnapra. A napi fogyasztási cikkek 2095 milliárd forintos tavalyi forgalmából azonban átlagosan csak 4 százalék jutott vasárnapra. A háztartások által tavaly lebonyolított 1 511 millió vásárlásból szintén csak 4 százalék jut vasárnapra, ahogyan a megelőző években is. Így a vásárlások átlagos száma és értéke egyensúlyt mutat. Ezek fényében valószínűsíthető, hogy az átlagember számára nem okozna nagy törést, ha a hét utolsó napján az üzletek nem nyitnának ki, mivel a vásárlások szempontjából - a már idézett GfK tanulmány szerint - a legerősebb nap a péntek 20 százalékos részesedéssel, szombatra pedig a fogyasztási cikkek forgalmának 19 százaléka jut.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
91 milliárd forintért vásárolunk vasárnap
Legtöbbször a kisboltláncokban, legtöbbet a hipermarketekben vásárolunk
Vasárnapi vásárlás: tűrés és tiltás Európában
Szerdán a német alkotmánybíróság elutasította azt a beadványt, amely az üzletek vasárnapi és ünnepi nyitva tartásának engedélyezését kívánta elérni. Próbálkozások Magyarországon is történtek a hétvégi nyitva tartás visszaszorítására, a már meglévő piaci gyakorlat törvénybe foglalásán kívül azonban újat e kezdeményezések nem hoztak.