2p

A szakértők nemrég még az ipar egyik lehetséges húzóágazatának tekintették az autóalkatrész-gyártást, ma már Európa-szerte erőteljes konszolidációra készülnek a vállalatok. A hazai autóipari beszállítók helyzetére a német gyártási problémák gyakorolhatnak hatást, írja a Világgazdaság.

Az egyre erősebb árversenyből kifejlődő válság jelei egyelőre a gyakoribb behajthatatlan tartozásokban, a fizetési fegyelem romlásában mutatkoznak meg, de komolyabb mértékű gyárbezárásoktól az idén még nem kell tartani. Nagy gondot jelent a jellemzően középvállalati körből kikerülő beszállítóknak, hogy sokszor saját forrásból kell előfinanszírozni a projekteket, miközben jelentős elvárásoknak (minőségi követelmények, napi beszállítás biztosítása) kell megfelelniük.

Nagy gondot jelentett a Tatabányai Rugógyártó Kft.-nek, hogy az acél világpiaci áremelkedését a késztermék árában nem lehetett érvényesíteni, így a vállalat tavalyi profitja annak ellenére csökkent, hogy a cég majdnem 20 százalékos árbevétel-növekedést regisztrált. Az autóipari beszállítók termékpalettájuk szélesítésére kényszerülnek. A Kunplast Karsai Rt. például, amely 17,5 millió autóalkatrészt szállított tavaly különböző autógyárakba, az idén több mint 1,5 millió háztartásikisgép-alkatrészt, illetve 400 ezer televízió-részegységet is legyárt olasz, francia, illetve magyar megrendelői részére - olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!