Legutóbb ott hagytuk abba, hogy a kormány egy Fidesz-közeli vállalkozótól 4,4 milliárd forintért megvett négy ingatlant a szükséges nyolcból a tervezett dél-budai szuperkórháznak. A létesítményt az M1/M7-es autópályák bevezető szakaszánál található Dobogó nevű területen építhetik fel.
a kép közepén Dobogó, a majdani szuperkórház területe (Google Maps)
A legújabb fejleményről a Magyar Nemzet számol be, miszerint az illetékesek észrevették, hogy a majdani kórház területe tömegközlekedéssel megközelíthetetlen, és ennek nyomán arra is rá kellett eszmélniük, hogy a tervezett intézmény városba kapcsolása rengeteg pénzt fog elemészteni.
Arról a Magyar Idők írt, hogy Újbuda villamost „kér” a kormánytól, azonban az mno megkeresésére Hoffmann Tamás (Fidesz–KDNP) polgármester azt mondta, most még csak ötletelnek. Hivatalosan még a terület gazdája, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. sem kereste meg az önkormányzatot a becslések szerint sok tízmilliárd forintért felépítendő szuperkórház ügyében.
Informális megbeszélések voltak eddig csak az ügyben, melyeken elhangzott, hogy mivel az M7-es és az M1-es autópálya melletti terület jelenleg megközelíthetetlen, kézenfekvő lenne az 1-es villamos továbbvitele Kelenföldről. Ezt már korábban is tervezték, eredetileg 2018-ra hosszabbították volna meg a jelenlegi Fehérvári úti végállomástól Kelenföld városközponton át az Etele térig. A csaknem hétmilliárd forintos fejlesztés azonban már most féléves késésben van.
Hoffmann szerint egy új, a szuperkórházhoz vezető villamosvonal kiépítése sokkal bonyolultabb lehet, mint a hosszabbítás, mivel nem sík területről van szó, a szintkülönbségek áthidalása pedig plusz anyagi terhekkel jár, így a költségek itt jóval meghaladhatják a tízmilliárd forintot is.
További ötlet még a 4-es metró meghosszabbítása Gazdagrét, a szuperkórház, illetve Budaörs felé, de a 2020-ig tartó uniós fejlesztési ciklusban nincs erre pénz.
mfor.hu