2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ez már most biztosan látszik. Ugyanakkor még semmi sem dőlt el, az illetékesek egyelőre csak ötletelnek a megoldásról.

Legutóbb ott hagytuk abba, hogy a kormány egy Fidesz-közeli vállalkozótól 4,4 milliárd forintért megvett négy ingatlant a szükséges nyolcból a tervezett dél-budai szuperkórháznak. A létesítményt az M1/M7-es autópályák bevezető szakaszánál található Dobogó nevű területen építhetik fel.

a kép közepén Dobogó, a majdani szuperkórház területe (Google Maps)

A legújabb fejleményről a Magyar Nemzet számol be, miszerint az illetékesek észrevették, hogy a majdani kórház területe tömegközlekedéssel megközelíthetetlen, és ennek nyomán arra is rá kellett eszmélniük, hogy a tervezett intézmény városba kapcsolása rengeteg pénzt fog elemészteni.

Arról a Magyar Idők írt, hogy Újbuda villamost „kér” a kormánytól, azonban az mno megkeresésére Hoffmann Tamás (Fidesz–KDNP) polgármester azt mondta, most még csak ötletelnek. Hivatalosan még a terület gazdája, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. sem kereste meg az önkormányzatot a becslések szerint sok tízmilliárd forintért felépítendő szuperkórház ügyében.

Informális megbeszélések voltak eddig csak az ügyben, melyeken elhangzott, hogy mivel az M7-es és az M1-es autópálya melletti terület jelenleg megközelíthetetlen, kézenfekvő lenne az 1-es villamos továbbvitele Kelenföldről. Ezt már korábban is tervezték, eredetileg 2018-ra hosszabbították volna meg a jelenlegi Fehérvári úti végállomástól Kelenföld városközponton át az Etele térig. A csaknem hétmilliárd forintos fejlesztés azonban már most féléves késésben van.

Hoffmann szerint egy új, a szuperkórházhoz vezető villamosvonal kiépítése sokkal bonyolultabb lehet, mint a hosszabbítás, mivel nem sík területről van szó, a szintkülönbségek áthidalása pedig plusz anyagi terhekkel jár, így a költségek itt jóval meghaladhatják a tízmilliárd forintot is.

További ötlet még a 4-es metró meghosszabbítása Gazdagrét, a szuperkórház, illetve Budaörs felé, de a 2020-ig tartó uniós fejlesztési ciklusban nincs erre pénz.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!