[ajanlo=240][igazitas=left/]Ehhez a marketing köznyelvben "vírus-marketingnek csúfolt stratégiai eszközt vetik be, mely gyakran elrejti megrendelőjét. A hirdetés általában egy online kampánnyal is párosul, ami figyelemfelkeltő, eléri azokat a célszemélyeket - akik mint egy szubkultúrát - terjesztik ismerőseiknek, majd az egész annyira kiteljesedik, hogy megváltoztatja a tömegkultúrát.
Ez a hirdetési forma egy oknál fogva sikeres, mert ellenállhatatlan. Eléggé informatívak és szórakoztatóak az ilyen típusú reklámok ahhoz, hogy az egyedi felhasználó tudatosan válassza, majd adja tovább ismerőseinek. Ezen felül az alternatív kampány jóval olcsóbb, mint direkt társaik.
Az egyre szélesebb körben tapasztalható, néha felkavaró technikát a legfőbb hirdetők kezdik alkalmazni, mivel elfordulva a tévétől az internet jelenti számukra az új hirdetési felületet.
"Ez a hirdetési forma nagyon kockázatos, ám egyben nagyon kifizetődő" - mondta Chris Di Cesare, a Microsoft játékdivíziójának marketingigazgatója egy Franciaországban tartott konferencián.
A tavaly novemberben piacra dobott Halo 2 játék esetében a Microsoft a rajongókat csendben átirányította egy méhész állítólagosan megheckelt weboldalára, melyen egy a kiadás dátumát jelző visszaszámláló működött. A játékőrültek üzenetek millióit küldték a szoftveróriásnak, melyekben kérdésekkel és találgatásokkal bombázták a játékkészítőket.
"Csakis a játékosok segítségével tudott a történet annyira elterjedni, hogy szinte mindenkihez eljutott a híre. Természetesen leraktuk az alapokat a TV és egyéb médiareklámokkal, de ki akartuk próbálni ezt az új hirdetési formát is" - közölte Di Cesare.
A Halo 2 játékból az első nap 125 millió dollár értékben fogyott az USA-ban, és már a filmiparra jellemző bevételeket hozott a szoftvergyártónak.
A Volvo és a Burger King is hasonló marketingkampányokkal csábította el leendő vásárlóit. Utóbbi több mint 500 millió letöltést és első helyezést ért a készítőinek egy tavalyi amerikai reklámfesztiválon. A hirdetés weboldalán a Burger King csirkés szendvicseit reklámozta egy csirkének öltözött emberrel, akit a felhasználók különböző apró feladatokra utasíthattak.
Menedzsment Fórum
Vírus-hirdetésekkel provokálnak az óriáscégek
A világ legnagyobb hirdetői közül néhány, mint például a Microsoft és az Anheuser-Busch, egyre inkább az internetes reklámok felé fordul, miközben olcsó, provokatív és szórakoztató módját kutatják az újabb fogyasztók meghódításának.