A Chelsea FC révén Roman Abramovics volt az első, aki az angol fociklubok rendszerét "felrúgta" és őrült összeget pumpált az általa megvásárolt csapatba. A közvélekedés szerint, amelyet a média alaposan formál, mégis az arab befektetők megjelenése hozott új időszakot, akik aztán tényleg számolatlanul szórták a tíz- és százmilliókat, hogy csapatot építsenek. Ennek a csúcsa a tavaly nyári Neymar igazolás volt, amikor a brazil sztárnak egyszer csak lett 220 millió eurója, hogy kivásárolja magát, majd a PSG-be menjen. Ez a tranzakció a szakmai berkekben is sokaknál kiverte a biztosítékot.
A népszerűségre (és a látszatra) időnként nem sokat adó közel-keleti befektetők közül a Manszúr sejk (Mansour bin Zayed Al-Nahyan) fémjelezte Abu Dhabi United Group azonban tovább torzíthatja a versengést. A csoport tervei szerint a már meglévő három nagy klubjuk - Manchester City, New York City és a Melbourne City - mellé újabbakat szeretnének vásárolni.
City Football Group vezetője, Tom Glick, azt mondta a CNBC-nek, hogy folyamatosan keresik az új lehetőségeket. A manchesteri klub mögött álló gazdasági társaságban az Abu-Dzabi-ból származó tulajdonosok mellett 13 százalékos részesedése van a China Media Capitalnak is.
Minden bizonnyal ez is szerepet játszik abban, hogy Tom Glick szerint a legnagyobb esély egy kínai csapat megszerzésére van, amit azonban azzal indokolt, hogy az ázsiai országban folyamatosan erősödik a labdarúgó élet, a bajnokság egyre színvonalasabb, amihez hozzájárul az is, hogy a kormányzat komolyan támogatja a sportágat. Emellett az sem elhanyagolható, hogy egyre magasabb a tévés nézettség, ez pedig várhatóan előbb-utóbb a klubok számára fontos bevételi forrást jelentő közvetítési jogok emelkedését eredményezheti. Kínában egyre több fiatal focizik, ezt a folyamatot pedig jótékonyan támogatja, hogy komoly infrastrukturális beruházások valósulnak meg.
Ázsiában ugyanakkor nem a kínai az egyetlen piac, amelyet vizsgál a City Football Group, a japán, a koreai és az indiai csapatokat is monitorozzák.