2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Pénteken lépett életbe az EU új adatvédelmi és adatkezelési szabályozása, amelyet általában a GDPR rövidítéssel használnak. Az amerikai cégek egyelőre nem tudnak, vagy nem akarnak megfelelni az előírásoknak.

Május 25.-én életbe lép az új európai adatvédelmi szabályozás a GDPR (General Data Protection Regulation), amely a személyes adatok védelmét szabályozza. Az adatkezelés célhoz kötöttsége ugyan eddig is előírás volt, de a jövőben ezt még szigorúbban fogják venni, így a felhasználókról a tájékoztatásuk nélkül gyakorlatilag semmit nem tárolhatnak a médiacégek.

Ez pedig az amerikai vállalatoknál alaposan kiverte a biztosítékot, amelyek éppen a userek profilozása révén tudnak egyre pontosabban célzott hirdetéseket kínálni, és így magasabb bevételekhez jutni. Az első reakciókat éppen ezért finoman fogva sem lehet szokványosnak nevezni.

A Los Angeles Times, a Chicago Tribune és számos más nagy kiadvány tulajdonosa a Tronc például egyszerűen kitiltotta oldalairól az európai felhasználókat. Ha valaki EU-s ip-címről próbálja a kiadó oldalait felkeresni, akkor az amerikai cég szerverei blokkolják a tartalmakat. Az elsősorban helyi hírsite-okat üzemeltető Lee Enterprises is hasonló lépés mellett döntött, az ő oldalaik sem érhetőek el az EU területéről.

Az amerikai médiavállalatok óvatossága persze nem alaptalan, hiszen a GDPR keretében nagyon komoly, akár 20 millió eurós büntetésekkel is szankcionálhatják a szabályok ellen vétő vállalkozásokat. Ráadásul a Facebook, illetve az azóta megszűnt Cambridge Analytica botránya mindenki számára jelezte, hogy a tengerentúli médiavállalatok, és a velük együttműködő cégek nem törődnek a személyes adatok védelmének kérdésével, ha amiatt profittól esnek el. Éppen ezért, miközben a kisebb helyi vállalatok vélhetőleg – legalább informálisan – mentességet kapnak, addig a nagy nemzetközi cégek tevékenységét alapos ellenőrzés alá fogják vonni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!