4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hazai e-kereskedelmi szereplők kifejezetten elkötelezettek a határokon átnyúló kereskedelem erősítésében, legalábbis ez derült ki az Acomware cseh digitális ügynökség korábbi vizsgálata nyomán. Noha a koronavírus-járvány letörte a külpiacok felé irányuló törekvéseket, ma már semmi sem gátolja a piac szereplőit, hogy megfelelő exportterv birtokában a külpiacok meghódítását tervezzék.

A hazai e-kereskedelmi szereplők kifejezetten elkötelezettek a határokon átnyúló kereskedelem erősítésében, legalábbis ez derült ki az Acomware cseh digitális ügynökség korábbi vizsgálata nyomán. Noha a koronavírus-járvány letörte a külpiacok felé irányuló törekvéseket, ma már semmi sem gátolja a piac szereplőit, hogy megfelelő exportterv birtokában a külpiacok meghódítását tervezzék.

Noha az általános vélekedés szerint megfelelő exportterv, erős marketing és stabil logisztikai szolgáltatások birtokában bárki sikeressé válhat az külpiacokon, nem árt tisztában lenni a buktatókkal sem. Az általános trendek követése és a nemzetközi online piacok folyamatos növekedése segíthet elkerülni ezeket a buktatókat, de mindenképpen alapos tervezésre van szükség.

A lehetőségek kiaknázásának legfontosabb része a célpiac vagy célpiacok megválasztása. Hatalmas különbségek mutatkozhatnak a közép-kelet-európai, a nyugat-európai vagy akár az ázsiai piacok között. Mindegyik rendelkezik olyan sajátosságokkal, amely meghatározza a piacszerzés lehetőségét.

Nem túlzás kijelenteni, hogy napjainkban a közép-kelet-európai régió iránti érdeklődés a legmeghatározóbb a magyar e-kereskedők körében. Hozzávetőlegesen 125 milliós piacról beszélünk, ami magába foglalja Lengyelországot, Csehországot, Szlovákiát, Magyarországot, Romániát és a jugoszláv utódállamokat. A terület rendkívül sokszínű, ami távol tartja a legnagyobb globális szereplőket; ez alól Lengyelország kivételnek mondható, ahol az Amazon saját platformmal van jelen. A CEE-régió minden országa jelentős növekedést volt képes felmutatni az utóbbi években, aminek a koronavírus-járvány során megváltozott vásárlói viselkedés újabb lendületet adott.

A megkérdezett marketingszakértő arra figyelmeztet, hogy a hazai szereplők külföldi terjeszkedésben elért sikerei a mai napig igencsak szolidak… Sikerként említhetjük az Extreme Digital külföldi portfólióját, de sokkal inkább jellemző, hogy a külföldi szereplők válnak sikeressé Magyarországon, mintsem fordítva. Ha szemügyre vesszük a GKI Digital által közzétett toplistát, azt látjuk, hogy a magyar alapítású Extreme Digital mellett a külföldi eredetű eMAG, a MediaMarkt, az Alza, a Tesco és a Telekom a leginkább meghatározó szereplő a hazai e-kereskedelemben.

Az itt felsorolt szereplők közös pontja, hogy mindegyik jól tervezett stratégiával érkezett a magyar piacra. A megkérdezett szakértő szerint hasonló tudatosságra van szüksége mindenkinek, aki sikereket szeretne elérni külföldön. És ez természetesen igaz a kkv-szektorból érkező szereplőkre is.

Mindenekelőtt a piaci trendek alapos feltérképezésére van szükség; meg kell határozni a főbb konkurenseket, illetve tisztában kell lenni azok forgalmával és tevékenységével.

Ezt követően piacfelmérésre van szükség, szerencsére ehhez a Google több ingyenes eszközt biztosít; meg kell határozni a vásárlói igényeket, illetve a termékkörök iránti általános érdeklődés mértékét. Ezt követően már elvégezhető a költségkalkuláció; vegyük számba, mennyit kell költenünk egy-egy vásárlóra, illetve mérjük fel, hogy a teljesítés milyen plusz költségeket ró ránk.

Óvakodjunk a webáruházunk vevőszerző képességének túlértékelésétől, maradjunk reálisak a lehetőségeinket illetően! Ha kellő alapossággal mértük fel a piacra lépés lehetőségeit és költségeit, nagy valószínűséggel reális képet kapunk az elérhető profitról.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!