Angliában a bajnoki cím kérdése egy hete dőlt el, és meglehetősen korán, a befejezés előtt öt fordulóval már ünnepelhetett a Manchester City. Ha a pontvadászat szempontjából nem is lehet elégedett a többi egyesület, a pénzügyi mutatóknak mégis örülhetnek. Soha ennyi pénzt ugyanis korábban még nem kerestek. Ráadásul hiába növekednek a költségeik, legyen szó játékosok vásárlási értékéről, vagy éppen a sztároknak adott fizetésekről, így is rekordszintű profitot értek el a klubok.
A Deloitte's Sports Business Group adatai szerint a Premier League csapatai az előző szezont 1 milliárd font (vagy 1,4 milliárd dollár) működési eredménnyel zárták. A csapatok összesített adózás előtti eredménye pedig fél milliárd fontot tett ki. Annak ellenére sikerült a fenti soron is csúcsra érni, hogy a költségek közül a fizetések 9 százalékkal 2,5 milliárd fontra ugrottak.
A Premier League, mint üzleti vállalkozás eredményességét az is tükrözi, hogy az eddigi rekordéve, a 2013/14-es szezon összesített nyereségéhez képest most tripla akkora profitot értek el a csapatok.
A kiugró eredmények mögött a kontrollált költséggazdálkodás mellett a közvetítési jogokból befolyó magasabb bevétel és a csapatok egyéb bevételeinek növekedése áll. A tévés bevételek mostani szerződése 2018/19-es szezont követően jár le. Eltérő a szakértők véleménye, hogy a médiavállalatokból ki lehet-e facsarni még több pénzt, az ugyanakkor körvonalazódik, hogyan alakíthatják át a mostani rendszert. A lépések mögött természetesen az a szándék áll, hogy a liga még több pénzt kasszírozzon, ennek segítségével ugyanis a csapatokhoz is több kerülhet tovább, akik pedig a világ legjobb játékosait megszerezve még inkább közönségcsalogató mérkőzéseket játszhatnak. Állítólag a Premier League azt tervezi, hogy a mostaninál sokkal több közvetítési csomagot állítanak össze, és ezzel a bajnokság összes mérkőzését lefednék. Ráadásul az online közvetítési jogok terén is komoly termékfejlesztés várható, így ez is plusz pénzt eredményezhet. Utóbbi területen állítólag a Netflix, az Amazon és a Youtube licitje várható, ami, ha megvalósul komoly árakat eredményezhet.
A Premier League egyébként ellentétben például a spanyol La Liga-hoz viszonylag kis különbségekkel teríti szét a csapatok között a pénzt, ami hozzájárul egyrészt az erős bajnoksághoz. Másrészt ahhoz is, hogy a 20 PL csapatból 18 nyereségesen zárja a tavalyi idényt.