5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Rég nem látott izgalmakat hoz a Forma-1-es évad vége, hiszen Lewis Hamilton ezúttal óriási csatában van Max Verstappennel a világbajnoki címért. Ha nem is ilyen jelentőségű, de az X-Faktor szereplői között is folyik a küzdelem. Most kiderül, hogy melyik műsort nézték többen.

Egy hete reaktiválta az mfor.hu korábbi sikeres sorozatát, amelyben hétről-hétre beszámolunk a tévés nézettségi adatokról. Ahogy akkor írtuk, a hétköznapokon érdekesen alakultak a történések, hiszen a Farm VIP ugyan nem hozott rossz számokat, sőt volt olyan nap, amikor a közös műsorsávban a Konyhafőnök VIP-nél erősebb számokra volt képes. A TV2 szempontjából viszont hátrányt jelent, hogy míg a tanyasi reality egyórás műsorfolyammal rendelkezik, addig az RTL Klub főzős műsora gyakorlatilag egy egész estés showműsorrá lett felhabosítva. A csatorna számára a 2,5 órányi műsor természetesen elég kényelmes, hiszen nem kell gondolkodni sokat a programstruktúrán. Az más kérdés, hogy a nézők számára mennyire jó ez a "rétestészta", hiszen egy feszesre vágott műsor vélhetőleg érdekesebb lenne.

Egy hete azt írtuk, hogy a Farm VIP erős kezdés után némileg ugyan visszaesett, de úgy tűnt, hogy megtalálta a közönségét, hiszen a hét végére a számai stabilizálódtak. Ez a feltételezés a most publikált heti számok alapján megerősítést nyert, hiszen Bódi Sylviék a tévé előtt ülők nagyjából 15 százalékát érdekelte, és ettől a szinttől csak pénteken maradt el szignifikánsan. Eközben a Konyhafőnök VIP a főműsoridőben a 18-49-es korosztályban ugyan biztosította az RTL Klub számára a fölényt, de a teljesítménye hullámzó volt. Láttunk olyan estét, amikor a közönségaránya 15,4 százalékot ért el, de volt olyan este is, amikor a tévé előtt ülők 18 százaléka nézte a műsort.

Az RTL egy héttel korábban azzal dobott nagyot, hogy a relatív szoros hétköznapok után a hétvégét fölényesen nyerte. Az nem volt kétséges, hogy a szombatot az X-Faktor révén behúzza, az viszont érdekes volt, hogy az egy héttel korábbi hanyatlás vajon folytatódik-e? Legutóbbi nézettségi beszámolónkban ugyanis ezt írtuk: „Míg a 45 és a 46. héten is a 30 százalékhoz közelített az X-Faktor közönségaránya, addig most 24 százalék alatt maradt. Ráadásul az utóbbi három hétben a kereskedelmi célcsoportban nagyjából 90 ezer nézőt veszített a tehetségkutató műsor. Ha a 4 éven felüli nézőket vizsgáljuk, akkor már más a helyzet, hiszen itt a 46. hét jelentette a mélypontot, és ebben a csoportban az X-Faktor a mögöttünk hagyott héten már erősebb számokat ért el, mint egy héttel korábban.”

Jó nézettségi számokat hozott a Forma-1, de erős volt a konkurencia (Fotó: MTI/EPA/AFP/Giuseppe Cacace)
Jó nézettségi számokat hozott a Forma-1, de erős volt a konkurencia (Fotó: MTI/EPA/AFP/Giuseppe Cacace)

Az X-Faktor jubileumi évadának újabb élő show-ja a 18-49-es célcsoportban javított a közönségarányán, hiszen 26,4 százalékot ért el. Ebben a csoportban nézőszámban is közel 10 százalékkal sikerült erősíteni. A teljes lakosság esetében érdekes dolgot láthattunk, hiszen a műsor közönségaránya nem változott, ám mivel kevesebben nézhettek tévét, ezért a 4 éven felülieknél kis mértékben csökkent a műsor nézettsége. Szombat este – valószínűleg a tehetségkutató iránti érdeklődésnek köszönhetően a csatorna átlagánál erősebb nézettséget hozott az X-Faktor után az Adele – Az interjú című exkluzív koncertfilm és interjú a tizenötszörös Grammy-díjas énekesnővel. A TV2 aznap este az Életrevalók című francia vígjátékot mutatta be, ám az nem tudott érdemben konkurálni a tehetségkutatóval, ellenben a csatorna átlagához közeli eredményt ért el.

A vasárnap is érdekesnek ígérkezett, hiszen az M4 csatornán 18 órától Forma-1-es közvetítés volt. Az autóverseny az idei évben, hosszú idő után kiélezett küzdelmet hoz, a világbajnoki cím a vége előtt egy futammal nem dőlt még el. Olyannyira nem, hogy a címvédő Lewis Hamilton és a trónkövetelő Max Verstappen egy fordulóval a vége előtt azonos pontszámmal áll. Ez pedig azt sejtette, hogy a hétvégi futam jó nézettséget ér majd el. Ám ez csak részben teljesült, hiszen ezúttal nem a kora délutáni műsorsávban volt az autóverseny, így komoly konkurenciával kellett szembe néznie. Megverte ugyan mind az RTL Klubon adott Men in balck - Sötét zsaruk a Föld körül című filmet, ahogy a TV2 új showműsorát, a Nagy ő-t is. Érdekesség, hogy utóbbi csatorna az elmúlt időszakban többnyire jó érzékkel indít sajátgyártású műsorokat, ám ezúttal a társkereső reality húzta a legrövidebbet, hiszen a közönségaránya elmaradt a Will Smith filmtől. Ugyanakkor a Forma-1-et a fent említett két program kellőképpen visszafogta, így a heti számokban nem tudott a legjobban teljesítő műsorral konkurálni.

A 48. heti adatokat összefoglalva azt láthattuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub és a TV2 heti átlagos közönségaránya is csak minimálisan változott. Az RTL Klub esetében az egy héttel korábbi 15,6 százalékról 16,3 százalékra lépett előre. Eközben a TV2 10 százalékról 10,6 százalékra kúszott fel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!