2p

A júniusi engedélyezési eljárások alapján a valaha létezett legnagyobb alapterületű szegedi épület is megépülhet.

A szegedi beruházásához kapcsolódóan a BYD június elején újabb csarnokok alapozására kért engedélyt, amivel szinte megduplázódik a gyár eddig ismert területe - derül ki a Telex vasárnapi cikkéből. A lap az Építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat Támogató elektronikus Dokumentációs Rendszer (ÉTDR) oldalán fellelhető tervek alapján azt írja: többek között egy 500 méter hosszú és egy 200 méter széles – vagyis 10 hektáros – összeszerelőüzem föld- és alapozási munkái indulhatnak meg hamarosan. Ez eddig a legnagyobb BYD-gyárépület, amiről tudomásunk van.

Ha valóban elkészülne, ez lenne majd a valaha létezett legnagyobb alapterületű szegedi épület. 

Hivatalos kínai bejelentés ugyan még mindig nincs, a BYD szegedi gyára a korábbi hírek szerint több év alatt, ütemesen épülne fel, az ipari területet pedig az év végéig adja át a város a kínaiaknak. A gyár első üteme már az alapozásnál jár, és már jövőre legurítanák az első elektromos autókat a szalagról.

Orbán Viktor miniszterelnök fogadja Vang Csuan-fut, a BYD elnök-vezérigazgatóját a Karmelita kolostorban 2024. februárjában.  Vajon itt már elárulták, mekkora gyárat építenek Szegeden?
Orbán Viktor miniszterelnök fogadja Vang Csuan-fut, a BYD elnök-vezérigazgatóját a Karmelita kolostorban 2024. februárjában. Vajon itt már elárulták, mekkora gyárat építenek Szegeden?
Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán

Hirtelen felértékelődhet az európai gyártás

Az Európai Unió nemrég jelentette be: amennyiben a kínai hatóságokkal folytatott megbeszélések nem vezetnek megoldásra, az unió ideiglenes kiegyenlítő vámokat vezethet be július 4-től a kínai elektromosautó-gyártókra. Az Európai Bizottság által vizsgált három kínai gyártóra - BYD (17,4 százalék, ez a cég gyárt majd elektromos autókat Szegeden), Geely (20 százalék), SAIC (38,1 százalék) - vonatkoznának egyedi vámok. Más elektromos járműgyártásban érdekelt kínai vállalatra, melyek együttműködtek az uniós vizsgálatban, átlagosan 21 százalékos vám vonatkozna. Az összes többi kínai gyártóra pedig, amelyek nem működtek együtt a vizsgálatban, 38,1 százalék vámot kellene alkalmazni. 

Amennyiben az intézkedés az érintett gyártók Kínából importált járműveire vonatkozik, felértékelődhet az európai gyártás szerepe: könnyen előfordulhat, hogy a Szegeden gyártott BYD járművekre nem vonatkozna az extra vámterhelés. Ez nagyobb gyár építését is indokolhatja, amennyiben a számítások arra jutnak, hogy az európai termelés magasabb költségeit kellőképp ellensúlyozzák a vámon, szállításon nyert előnyök.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!