3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy peren kívüli egyezség keretében 170 millió dollár (50 milliárd forint) pénzbírságot kell fizetnie a Google-nak, mert a tulajdonában lévő YouTube videómegosztó portál állítólag gyerekek személyes adatait gyűjtötte reklám célokra szüleik belegyezése nélkül - közölte szerdán az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC). A kritikusok szerint ez csak csepp a tengerben.

A videoportált azzal vádolták, hogy személyes információkat gyűjtött az úgynevezett HTTP-sütiken (angolul cookie) keresztül, amelyek követik a felhasználót a honlapok böngészése során.

A felhasználók adatait gyermekeknek szánt YouTube-csatornákon gyűjtötték előzetes szülői tájékoztatás és beleegyezés lehetőségének biztosítása nélkül.

A New York állam és az FTC kereseti kérelme szerint a YouTube dollármilliókat keresett azzal, hogy a HTTP-sütik felhasználásával célzott reklámokat küldött a szóban forgó csatornákra feltett videókat nézőknek. Az ügyben indított vizsgálat főleg a Mattel és Hasbro játékgyártó cégek Youtube-csatornáit vette górcső alá.

A peren kívüli egyezség értelmében a Google-nak 136 millió dollárt kell fizetnie a fogyasztóvédelmi hatóság feladatát ellátó FTC-nek, míg 34 millió dollárt New York államnak.



Az FTC közleménye szerint a személyes adatok engedély nélküli gyűjtésével a YouTube állítólag megsértette a gyermekek személyiségi jogainak online védelméről szóló - COPPA rövidítéssel is ismert - 1998-as törvényt, amely alapján szülői engedély hiányában tilos 13 évesnél fiatalabb gyerekek adatait gyűjteni. A megállapodás egyben véget vet a New York-i ügyészség és az FTC további nyomozásának az ügyben.

A Google és a YouTube is biztosított mindenkit arról, hogy a jövőben világosan feltüntetik majd a gyermekeknek szánt videókat és az adatgyűjtés előtt bizonyítható módon bekérik a szülők engedélyét.

Azonban sokak számára ez elégtelen mértékű pénzbüntetés a techóriás számára. Egy demokrata szenátor, Edward J. Markey úgy véli, a 170 millió csak csepp a tengerben a Google számára. S való igaz, a Google anyacégének második negyedéve árbevétele 38,94 milliárd dollár volt, profitja pedig meghaladta a 9 milliárd dolárt. A szenátor szerint a bírsággal kiengedik a Google-t a szorításból, ráadásul olyan laza előírásokat követelnek meg tőle, amelyek elégtelenek ahhoz, hogy a YouTube valóban biztonságos és egészséges hely legyen a gyermekek számára - áll a szenátor közleményében, amelyet a New York Times idézett.

Jeffrey Chester, a Digitális Demokráciárt Központ nevű nonprofit szervezet vezetője szerint pusztán annyi történt, hogy megkövetelik a Google-tól, hogy tartsa be a törvényeket, amiket már amúgy is be kellett volna tartaniuk. A gyermekek jogait védő törvény, a COPPA megtiltja az online szolgáltatások üzemeltetőinek, hogy szüleik ellenőrizhető engedélye nélkül 13 évesnél fiatalabb gyermekektől gyűjtsenek személyes adatokat, például otthoni címeket. Chester szerint a mostani előírások olyanok, mintha egy országúti rendőr a 180-nal száguldó gyorshajtó félrevonná, hogy figyelmeztesse.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!