5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Noha a szervezés miatt eredmények nem voltak, vasárnap esete a nagyobb csatornák is igyekeztek beszámolni a szavazásról. A tévés nézettségi adatok részben ezért is mutatnak érdekességeket.

A hét legérdekesebb napja a nézettségi verseny szempontjából a vasárnap volt, amikor a négyévente sorra kerülő országgyűlési választások eredményeit próbálták a különböző televíziós csatornák ismertetni. A probléma csak az volt, hogy a magas nézettséget hozó időszakban, este 7 és 10 óra között semmilyen hivatalos adat nem látott napvilágot. Ennek oka az volt, hogy a lebonyolítás miatt több szavazókörben is még hosszú sorok kígyóztak annak érdekében, hogy az emberek leadhassák a voksukat. (Noha nem a cikkünk témája, de külön érdekesség, hogy a rendelkezésre álló egyetlen adat, a részvételi arány is hamisnak bizonyult utólag.)

Az egyes csatornák eltérő stratégiával készültek, volt, ahol már a tervezett urnazáráskor a választásokkal foglalkoztak, de például az RTL még beiktatott egy filmet, abban a hiszemben, hogy azt követően már konkrétumokat ismertethetnek a publikummal. Az RTL-lel szemben a TV2, az ATV vagy éppen az M1 az egész estét beáldozta, hogy a szavazás eredményeiről tudósítsanak. Más kérdés, hogy ezeknek többek között a csatornáknak a fent említett információ hiány miatt voltak erős holtpontjaik.

Talán nem okoz meglepetést, hogy a vasárnap este legnézettebb műsora az RTL Klubon vetített családi mozi volt. A kilenc élet című vígjáték mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosságban túlszárnyalta a konkurensek műsorainak nézettségét.

Ha csak a választási műsorokat vizsgáljuk, akkor is érdekességeket tapasztalhatunk. A 18-49 éves korcsoportban a legtöbb nézőt az RTL Klub műsora érte el, amit közel negyedmillióan néztek. Az M1 maratoni közvetítését pedig 200 ezren követték. Ezzel szemben a TV2 választási műsorát ebben a célcsoportban csak 81 ezren nézték átlagosan. 

Az RTL műsora vitte vasárnap a prímet
Az RTL műsora vitte vasárnap a prímet


Ha a teljes népesség körében hasonlítjuk össze a csatornák adatait, akkor is azt láthatjuk, hogy Baló Györgyék műsorát nézték a legtöbben, de ettől csak hajszálnyival maradt el az M1 adása. Mindkét műsornak félmilliós volt a nézettsége. Az M1 közleményében a győzelmet magának vindikálja, és mondhatni az ilyen esetekben szokásos adatot előrántva azt hangsúlyozzák, hogy hosszabb-rövidebb ideig mennyien nézték a műsorukat. Az összesen 2 millió 591 ezer néző ugyan jól hangzik, a probléma ezzel, hogy a nézettségmérést végző és az elemzésükkel foglalkozó szakértők több alkalommal is jelezték, hogy ez az adatsor szakmailag nehezen értelmezhető.

A csatorna közleménye a legek estélyének nevezte április 8-át, felsorolva több dolgot is, amiben ők voltak az éllovasok. Az általuk jelzett legek közül voltak valósak, így a leghosszabb műsor (7 óra), vagy éppen a legmodernebb stúdió. Ugyanakkor, ha egy, a választási bizottság által is egyoldalú tájékoztatás miatt megrótt csatorna olyat ír a közleményében, hogy a "legszélesebb körű tájékoztatás", az finoman szólva is trollkodásnak tűnik.

Visszatérve a teljes népességre vonatkozó adatokra, talán meglepő lehet, hogy a képzeletbeli dobogó alsó fokára nem a TV2 választási műsora léphetett fel, hanem az ATV műsora. Utóbbi 330 ezer nézővel büszkélkedhetett, míg a TV2-n a Tények különkiadását 260 ezren nézték.

Ami a hétköznapok kínálatát illeti, az egy héttel korábban jól kezdő Konyhafőnök fokozni tudta a tempót, és minden este simán maga mögé utasította a TV2 eddig igen sikeres vetélkedőjét, a Piramist. Utóbbi műsor negyedéven keresztül versenybe tartotta a csatornát a hétköznapokon, sőt számos főműsoridős győzelmet köszönhettek Stohl Andráséknak. Ebből a szempontból az szezon utolsó adásának számai mindenképpen csalódást keltettek.

Hétfőtől új game-show próbálja felvenni a gasztroműsorral a versenyt. A Bezár a bazár egy teljesen új formátum lesz, és a TV2 két kedvelt műsorvezetőjére, Tillára és Majkára bízták azt. Mindez jelzi, hogy komoly reményekkel indítják útnak, ugyanakkor volt az utóbbi időben is olyan nagy reménnyel indított vetélkedő, ami elvérzett.

A kereskedelmi célcsoportban hét legnézettebb műsora ezúttal is az RTL új sorozata a Tanár lett. A széria ugyan merőben más stílust képvisel, mint az első hónapokban taroló mi kis falunk, ám jelzi, hogy a hazai sorozatokra van nézői igény. Ezt támasztja alá egyébként az is, hogy ugyan véget ért az RTLII műsorán az Oltári Csajok című napi sorozat, azt a sikere miatt elkezdik ismételni. A teljes egészében itthoni fejlesztésű és gyártású telenovella utolsó epizódja ráadásul kiemelkedő nézettséggel búcsúzott a rajongóktól.

Ami a heti számokat illeti, a 14. héten az átlagos közönségarányt nézve az RTL elégedett lehet, hiszen előrelépett. Az egy héttel korábbi 13,3 százalékos SHR helyett 15 százalékot értek el főműsoridőben a 18-49 évesek körében. Ezzel szemben a TV2 az egy héttel korábbi 10 százalékos szintről még tovább csúszott lefele, ezúttal átlagosan csak 8,8 százalék követte őket a készülékek előtt ülők közül. Nem lehet ugyanakkor teljes az RTL öröme, hiszen csoportszinten a legnépszerűbb kábelcsatornáik nem remekeltek. A F+ 5 százalékos közönségarányra csúszott vissza, míg a Cool 3,6 százalékon stagnált. A Viasat3 az egy héttel korábbi nagy ugrásból ugyan visszacsúszott, de korábbi eredményeivel összevetve a 3,9 százalékos eredmény jónak számít. Nem lehet ugyanezt elmondani a Duna TV-ről, amelynek műsorait csupán a nézők 1,4 százaléka érdekelte.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!