A hét legérdekesebb napja a nézettségi verseny szempontjából a vasárnap volt, amikor a négyévente sorra kerülő országgyűlési választások eredményeit próbálták a különböző televíziós csatornák ismertetni. A probléma csak az volt, hogy a magas nézettséget hozó időszakban, este 7 és 10 óra között semmilyen hivatalos adat nem látott napvilágot. Ennek oka az volt, hogy a lebonyolítás miatt több szavazókörben is még hosszú sorok kígyóztak annak érdekében, hogy az emberek leadhassák a voksukat. (Noha nem a cikkünk témája, de külön érdekesség, hogy a rendelkezésre álló egyetlen adat, a részvételi arány is hamisnak bizonyult utólag.)
Az egyes csatornák eltérő stratégiával készültek, volt, ahol már a tervezett urnazáráskor a választásokkal foglalkoztak, de például az RTL még beiktatott egy filmet, abban a hiszemben, hogy azt követően már konkrétumokat ismertethetnek a publikummal. Az RTL-lel szemben a TV2, az ATV vagy éppen az M1 az egész estét beáldozta, hogy a szavazás eredményeiről tudósítsanak. Más kérdés, hogy ezeknek többek között a csatornáknak a fent említett információ hiány miatt voltak erős holtpontjaik.
Talán nem okoz meglepetést, hogy a vasárnap este legnézettebb műsora az RTL Klubon vetített családi mozi volt. A kilenc élet című vígjáték mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosságban túlszárnyalta a konkurensek műsorainak nézettségét.
Ha csak a választási műsorokat vizsgáljuk, akkor is érdekességeket tapasztalhatunk. A 18-49 éves korcsoportban a legtöbb nézőt az RTL Klub műsora érte el, amit közel negyedmillióan néztek. Az M1 maratoni közvetítését pedig 200 ezren követték. Ezzel szemben a TV2 választási műsorát ebben a célcsoportban csak 81 ezren nézték átlagosan.
Ha a teljes népesség körében hasonlítjuk össze a csatornák adatait, akkor is azt láthatjuk, hogy Baló Györgyék műsorát nézték a legtöbben, de ettől csak hajszálnyival maradt el az M1 adása. Mindkét műsornak félmilliós volt a nézettsége. Az M1 közleményében a győzelmet magának vindikálja, és mondhatni az ilyen esetekben szokásos adatot előrántva azt hangsúlyozzák, hogy hosszabb-rövidebb ideig mennyien nézték a műsorukat. Az összesen 2 millió 591 ezer néző ugyan jól hangzik, a probléma ezzel, hogy a nézettségmérést végző és az elemzésükkel foglalkozó szakértők több alkalommal is jelezték, hogy ez az adatsor szakmailag nehezen értelmezhető.
A csatorna közleménye a legek estélyének nevezte április 8-át, felsorolva több dolgot is, amiben ők voltak az éllovasok. Az általuk jelzett legek közül voltak valósak, így a leghosszabb műsor (7 óra), vagy éppen a legmodernebb stúdió. Ugyanakkor, ha egy, a választási bizottság által is egyoldalú tájékoztatás miatt megrótt csatorna olyat ír a közleményében, hogy a "legszélesebb körű tájékoztatás", az finoman szólva is trollkodásnak tűnik.
Visszatérve a teljes népességre vonatkozó adatokra, talán meglepő lehet, hogy a képzeletbeli dobogó alsó fokára nem a TV2 választási műsora léphetett fel, hanem az ATV műsora. Utóbbi 330 ezer nézővel büszkélkedhetett, míg a TV2-n a Tények különkiadását 260 ezren nézték.
Ami a hétköznapok kínálatát illeti, az egy héttel korábban jól kezdő Konyhafőnök fokozni tudta a tempót, és minden este simán maga mögé utasította a TV2 eddig igen sikeres vetélkedőjét, a Piramist. Utóbbi műsor negyedéven keresztül versenybe tartotta a csatornát a hétköznapokon, sőt számos főműsoridős győzelmet köszönhettek Stohl Andráséknak. Ebből a szempontból az szezon utolsó adásának számai mindenképpen csalódást keltettek.
Hétfőtől új game-show próbálja felvenni a gasztroműsorral a versenyt. A Bezár a bazár egy teljesen új formátum lesz, és a TV2 két kedvelt műsorvezetőjére, Tillára és Majkára bízták azt. Mindez jelzi, hogy komoly reményekkel indítják útnak, ugyanakkor volt az utóbbi időben is olyan nagy reménnyel indított vetélkedő, ami elvérzett.
A kereskedelmi célcsoportban hét legnézettebb műsora ezúttal is az RTL új sorozata a Tanár lett. A széria ugyan merőben más stílust képvisel, mint az első hónapokban taroló mi kis falunk, ám jelzi, hogy a hazai sorozatokra van nézői igény. Ezt támasztja alá egyébként az is, hogy ugyan véget ért az RTLII műsorán az Oltári Csajok című napi sorozat, azt a sikere miatt elkezdik ismételni. A teljes egészében itthoni fejlesztésű és gyártású telenovella utolsó epizódja ráadásul kiemelkedő nézettséggel búcsúzott a rajongóktól.
Ami a heti számokat illeti, a 14. héten az átlagos közönségarányt nézve az RTL elégedett lehet, hiszen előrelépett. Az egy héttel korábbi 13,3 százalékos SHR helyett 15 százalékot értek el főműsoridőben a 18-49 évesek körében. Ezzel szemben a TV2 az egy héttel korábbi 10 százalékos szintről még tovább csúszott lefele, ezúttal átlagosan csak 8,8 százalék követte őket a készülékek előtt ülők közül. Nem lehet ugyanakkor teljes az RTL öröme, hiszen csoportszinten a legnépszerűbb kábelcsatornáik nem remekeltek. A F+ 5 százalékos közönségarányra csúszott vissza, míg a Cool 3,6 százalékon stagnált. A Viasat3 az egy héttel korábbi nagy ugrásból ugyan visszacsúszott, de korábbi eredményeivel összevetve a 3,9 százalékos eredmény jónak számít. Nem lehet ugyanezt elmondani a Duna TV-ről, amelynek műsorait csupán a nézők 1,4 százaléka érdekelte.