4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Digitális marketinggel észrevétlenül is nap mint nap találkozunk, és talán az a legjobb marketing, ha tényleg észre sem vesszük, mégis hatással bír. A tolakodó tukmálás mára rendkívül elavult módszer, az eladás sikerét új platformok, új eszközök, új módszerek és új stratégiák garantálják.

Online marketing nélkül ma már nem adhatunk el semmit, mivel a legtöbb potenciális vásárló internet- és közösségi média használó. A közösségi média marketing eszközök pedig széles skálán mozognak. A digitális, online, e-mail marketing sokszor egymást kiegészítő, máskor egymást átfedő fogalmak.

Mi a digitális marketing?

A digitális marketing egy olyan tevékenység, ami egy szolgáltatás vagy termék népszerűsítésére különböző elektronikus csatornákat használ. A cél, hogy különböző marketing eszközök segítségével megismertessék egy termék brandjét vagy egy cég tevékenységét, a közösségi média marketing és az email marketing segítségével minél több felhasználót és természetesen potenciális vásárlót érjenek el. Érdemes szakembert megbízni weboldal készítésével, aki megfelelő arculatot tervez, hiszen egy jó weboldal fél siker.

Online vagy offline?

Be kell látni, hogy a papír alapú sajtótermékekben történő hirdetések ideje leáldozóban van. Mégis akad olyan réteg, aki még mindig ezekre hagyatkozik és az internet világa idegen tőle. A tévét és a rádiót a legtöbb ember még manapság is bekapcsolja. Több üzlet – a vásárló kérésére – sms-ben küld üzenetet a különböző akciókról. Marketing tevékenységet tehát ezeken a platformokon is folytatni kell, de nagyon fontos meghatározni, hogy ki a célközönség.

A számok nem hazudnak – szokták mondani. Az üzleti életeben, a kereskedelemben ez különösen igaz. Teszt, mérés, statisztika – talán ez a három dolog az igazán mérvadó, ha tudni akarjuk, mennyire volt sikeres egy-egy termék. Az online marketing csatornák pedig erre sokkal alkalmasabbak, mint a fent említettek. Mivel az online vásárlás is egyre inkább előtérbe kerül, legyen szó akár konkrét, kézzelfogható árucikkről, akár egyéb szolgáltatásról, a közösségi média különböző felületein megjelenő hirdetésekkel számszerűsíthetően több vásárlót lehet megszólítani. Az eredményt is konkrétabban lehet mérni, mint az offline marketing esetében, ahol többnyire csak megbecsülni lehet a hatásosságot.

Praktikák

Hogy a különböző marketing eszközök mikor alkalmazhatóak sikerrel, az attól függ, hogy mi a cél, ki a célközönség, hosszú vagy rövid távú megtérülésben gondolkodunk-e, és mennyi pénzt szánunk a marketing tevékenységre. Nézzünk néhány példát!

A tartalommarketing olcsó és (új) vásárlókat vonz be, ha megfelelő szöveggel célozzuk meg a megfelelő réteget. A közösségi média marketinggel hatalmas tömegek érhetőek el és személyesebb kapcsolatot alakíthatunk ki. A Google Ads használata inkább kampányok, bemutatók, rendezvények promotálására ajánlott, mivel fizetni kell érte, ezért gyakori, hogy csak alkalomszerűen veszik igénybe. Ha releváns kulcsszavak segítségével szeretnénk hosszú távon, minél magasabb forgalmat generálni a weboldalunkra, azaz „láthatóvá válni” és ezáltal piaci előnyt szerezni, akkor lassabban ugyan, de biztosabban a keresőoptimalizálás (SEO) a megfelelő marketing eszköz. A professzionális weboldal készítés mellett a weboldal marketing segít a már meglévő ügyfelek megtartásában, amennyiben színvonalas, hiteles, érdekes tartalommal töltjük meg az oldalunkat.

A fentiek összehangolása, a marketing eszközök tudatos kiválasztása a vállalkozás, szolgáltatás profiljától függően megsokszorozza a vevőszámot, az értékesítést, érdemes tehát tervezni, majd mérni az eredményeket és változtatni, ahol kell.

Összegzés

A digitális marketing meglehetősen összetett dolog, folyamatos kontrollt igényel, mindig dinamikus, változó a működése. A legfontosabb mindig a fókusz: kinek és mit szeretnénk eladni? Ehhez mérten kell jelen lenni a közösségi médiában, és ehhez kell megterveznünk weboldalunk arculatát és tematikáját.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!