3p

Kezdjük a legelején, azaz rögtön tegyük tisztába, hogy mit is jelent az, hogy landing oldal. A landing oldal vagy landing page egy céloldal, ami maximálisan azért és úgy alakult, ami miatt az adott cég marketing rendszere működik.

Ez a cél lehet vásárlás, kapcsolati űrlap kitöltés, hírlevélre való feliratkozás, vagy bármilyen egyéb tevékenység, amire szeretnénk a látogatókat ösztönözni. Nem elég tehát egy precízen kiépített vevőszerzési csatorna vagy egy kiváló értékesítés tölcsér, ha a végső weboldal nem megfelelőképpen szolgálja a célt.

Mikor szükséges a landing oldal?

Akármilyen felületű hirdetések esetén, ha a weboldalunk már legalább két oldalból áll, a látogatók figyelme könnyen elkalandozhat. Landoló oldalak alkalmazásával tudjuk kivédeni, hogy például a potenciális vásárlók ne kalandozzanak el egy adott honlapról.

A Drive Online-nál az Adwords fiókkezelők azok, akik a landing oldalakat megtervezik. Mégpedig úgy, hogy azok az értékesítési célokat maximálisan támogassák.

Milyen a jó landing page?

4 ismérve van egy jó landing oldalnak: megfelelő felépítés, egyértelműség, egy oldal-egy cél elve és a folyamatos optimalizálás.

A felépítést tekintve az egyszerűségre kell törekedni, hogy ne vonjuk el a látogató figyelmét mellékes elemekkel. Az a lényeg, hogy minél kevesebb építőkockából a megfelelő sorrendben épüljön fel a céloldal. A célt jelentő gomb mindig a hajtás feletti részen legyen, az oldal betöltődése után rögtön, görgetés nélkül észlelhető legyen. A többi elem pedig úgy legyen kialakítva, hogy a cél felé terelje a látogatót.

És végül, de nem utolsósorban egy aranyszabály: legyen minden eszközre optimalizált. Az egyértelműség alatt azt kell érteni, hogy arra kell törekedni, hogy azonnal világos legyen az adott oldal üzenete. Ha az oldal visszafordulási aránya magas, akkor ez nem sikerült. Az egy oldal – egy cél elv talán nem szorul magyarázatra: minden oldalnak csak egy célja legyen.

A folyamatos optimalizálásra pedig azért van szükség, hogy maximalizálhassuk az eredményeket. Érdemes az oldalnak több verzióját elkészíteni, azokat folyamatosan tesztelni, és ha szükséges, változtatni, de egyszerre mindig csak maximum egy dolgon.

A landing oldal felépítése

  • szöveges tartalom: legyen rövid, direkt, koncentráljon a tulajdonságokra és előnyökre

  • képek és videók: legyen egyszerű és releváns. A legjobb kép megtalálása bizony időigényes feladat, de érdemes rá időt szánni.

  • gombok: ezek a folyamatok végpontjai, amivel a konverzió végrehajtásra kerül. Legyen minél konkrétabb a felirat.

  • bizalomépítő elemek: a jövőbeni vásárlók megnyugtatása, illetve aggályainak kezelése fontos feladat. Eredménynövelő hatása van a vásárlói visszajelzések megjelenítésének, a garanciák bemutatásának, illetve akár a díjaink feltüntetésének.

Nem elegendő tehát egy jó hirdetés, a honlap kitűzött céljának valóra is kell válnia.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!