3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ahogy az várható volt, a tévénézőket fokozottan érdekelték a magyar válogatott mérkőzései a labdarúgó-Eb-n. Talán nem meglepő, hogy ezek a találkozók lettek a hét legnézettebb televíziós programjai.

Egy hete arról írtunk, hogy ugyan a labdarúgó-Eb mérkőzései viszonylag jó számokat produkáltak, a 2016-os nézettségi mutatóktól mégis messze elmaradtak. Igaz, ahogy az idei kontinenstorna esetén, úgy akkor is a magyar válogatott hozta meg a focilázat.

Az első mérkőzés előtt most is felfokozott volt a várakozás, sokan vártak az öt évvel korábbihoz hasonló parázs csatát. A végeredmény ugyan nem volt szívderítő, hiszen Portugália 3 gólt lőtt a magyar csapatnak, ám a meccs gyakorlatilag az utolsó öt percben dőlt el. Ennek megfelelően a nézők végig követték a magyarok találkozóját, aminek köszönhetően a teljes lakosságot tekintve 1,155 millió nézőt regisztrált a Nielsen Közönségmérés. Mindez egyébként azt jelentette, hogy a kedden kora este tévét nézők közel 35 százaléka a magyar meccset választotta.

Ha a magyar-portugál találkozó számait a 18-49-es korcsoport esetén nézzük, az már-már elsöprő érdeklődést jelzett, hiszen 45 százalék feletti közönségarányt mutat a statisztika. Ez egyébként 475 ezer nézőt jelentett. A fenti adat egyébként a teljes műsorfolyamot követőket jelzi, ami igen erősnek számít, már csak azért is, mert a találkozó utáni értékelés is benne volt.

Eddig a magyar-portugál volt a legnézettebb meccs (MTI fotó - Kovács Tamás)
Eddig a magyar-portugál volt a legnézettebb meccs (MTI fotó - Kovács Tamás)

Az első mérkőzés nem túl szívderítő végeredménye mellett az optimálisnak aligha nevezhető kora délutáni kezdés is hozzájárulhatott ahhoz, hogy bár a csapat második meccse szombaton volt, mégsem sikerült túlszárnyalnia az első találkozó számait. A teljes lakosság esetén 1,123 millió nézőt mértek, amely 42 százalékos közönségaránynak felelt meg. Tehát a 4 éven felülieket nézve a szombaton délután tévét nézők közel felét érdekelte, hogy mit tudunk kezdeni a világbajnokkal. Ahogy a portugálok elleni találkozón, úgy a franciákkal vívott meccsen is a 18-49-es korosztály tagjait érdekelte jobban a közvetítés. Esetükben a közönségmérés azt jelezte, hogy a készülékek előtt ülők fele nézte a válogatott második Eb-mérkőzését, ami számszerűsítve 465 ezer nézőt jelentett.

Miután a bravúros döntetlen esélyt teremtett a csoportból való továbbjutásra, könnyen előfordulhat, hogy a németek elleni utolsó fordulós meccs tévés nézőcsúcsot fog hozni. Az előző Eb-n legalábbis, ahogy haladt előre a magyar csapat, úgy követték egyre többen a találkozóit. Más kérdés, hogy az elmúlt 5 évben a médiafogyasztás jelentősen megváltozott, sokkal kevesebben követik már a hagyományos módon a találkozókat, és egyre nagyobb teret hódít az akár telefonon, akár számítógépen keresztül történő meccsnézés.

Hogy a magyar csapat esetében biztosan fokozott volt a streamen való nézés, azt bizonyítja, hogy míg az Eb többi mérkőzését az m4 oldalán nagyfelbontásban lehetett nézni, addig a válogatottunk találkozóin időnként rosszabb minőségű volt a jel, sőt arra is volt példa, hogy a közmédia szerverei nem bírták a terhelést, és sok nézőnél lefagyott a jel. Mindezeket figyelembe véve így akkor is nehezen képzelhető el az öt évvel korábbi számok túlszárnyalása, ha a csapat továbblép a csoportból.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!