4p

Számos érdekes ötlet és hasznos tanácsot hallhattak a részvevők a március végén zajlott Mfor.hu Növekedési Konferencián.

Március 27-én került sor az mfor.hu KKV Növekedés Konferenciájára, ahol az előadók többek között azt mutatták be, hogy milyen lehetőségei vannak a magyar kkv-knak ha növekedni szeretnének. Sokak számára ugyan a hazai piac is vonzó, ám igazán nagy ugrást az jelent, ha valaki a nemzetközi piacokra ki tud lépni. Ez történhet a termék vagy a szolgáltatás exportjával, vagy helyi egység létesítésével is.

Bármilyen vonzó is a nemzetközi jelenlét, ennek számos nehézsége és buktatója van, amelyekről az előadók beszámoltak. Kováts Dániel, a Netpincér ügyvezető igazgatója triviálisnak tűnő, ám gyakori hibákra hívta fel a figyelmet. Szerinte sokan buknak például el azon, hogy azt gondolják, ha itthon működött valami, az kint is fog. Éppen ezért nem kell differenciálási pont. Hasonló buktató a megfelelő forrás hiánya, a cashflow rossz felmérése. Mint mondta, sokan futnak úgy neki a nemzetközi terjeszkedésnek, hogy elég lesz fél évnyi, egyévnyi finanszírozás, mert utána úgyis önfenntartó lesz a működés. Sokszor azonban messze nem ilyen gyors a megtérülés, hiába jó a termék vagy a szolgáltatás. Szintén a legtriviálisabbnak tűnő hibák egyike, az a gondolat, mely szerint a helyi társadalmi, kulturális különbségek nem számítanak.

Kováts Dániel szerint a másik jellemző hiba, amikor szervezeti, vezetési kérdésekben mérik fel rosszul a helyzetet a tulajdonosok. Jellemző baklövés, amikor úgy vélik például, hogy a jól fizetett, jó képességű menedzsereknek köszönhetően nem kell napi szinten foglalkozniuk más piacokkal. A Netpincér vezetője szerint sokan gondolják egyébként tévesen azt, hogy a céges „kultúra” a struktúrából jön és fenn is tud maradni. A szervezeti kérdések sorában egyébként az is jellemző buktató, amikor a vezetők azt az elvet vallják: a növekedés annyi, hogy több embert veszünk fel.

A nem megfelelő piackutatás, és piacismeret is sokszor szokta a növekedést meggátolni. Sokszor téves alapfeltevés, hogy az USA, az Egyesült Királyság és Németország a legjobb piacok oda kell menni, ott kell nyerni. Méretét tekintve valóban kiemelkednek, ám éppen ezért a legkompetitívebbek is, amibe sokak bicskája beletörik. Arra is érdemes odafigyelni, bár az önbizalom elengedhetetlen, az nem elég, ha azt mondogatjuk, jobbak vagyunk, mint a versenytársak.

Kalcsics GergőKalcsics Gergő
(A képre kattintva a galéria nyílik meg)


Kalcsics Gergő, BeeRides társügyvezetőjének tapasztalatai számos ponton egybecsengtek a fentiekkel, hiszen ő is kihangsúlyozta a hogy milyen fontos a piackutatás a célországban, ahogy a versenytársak szolgáltatásának megismerését és tesztelését is. Emellett ő is kitért az ügyfelek kulturális antropológiájára. A szakember ezek mellett kiemelten fontosnak tartotta a skálázható modell felépítését. Ebbe szerinte bele kell érteni a minél hatékonyabb automatizációt, a központosított működést, a jogi háttér megteremtését éppen úgy, mint az anyanyelvi támogatást a marketinghez.

Kalcsics Gergő emellett felhívta a figyelmet a személyes találkozók fontosságára, illetve ehhez kapcsolódóan a nemzetközi konferenciák és vásárokban rejlő lehetőségekre. Szerinte érdemes törekedni a külföldi magyar szervezetekkel (nagykövetségek, konzulátusok, kereskedelmi kamara) az együttműködésre.


(A képre kattintva a galéria nyílik meg)


Az érdeklődők speciális telekommunikációs és IT tapasztalatokat is hallhattak. Márkus Attila, a Pressenger ügyvezető igazgatója osztotta meg ezeket. A szakember kiemelte, hogy sokan nem mérik fel mennyi energiát igényel az értékesítő partnerek tanítása, miközben enélkül nem lesz hatékony a piacépítés. Gyakran okoz az is csalódást, hogy a nagy partnereknél hosszú döntési folyamat, amire számos start-up (mentálisan, anyagilag) nincs felkészülve. Olyan speciális tanácsot is hallhattak az érdeklődők, mely szerint az android fajsúlyos piacok is igénylik az iPhone-ra készített a megoldásokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!