Csak minden tizedik cég készül teljes leállásra idén, ami várhatóan 1-2 hétig fog tartani. A különböző ágazatok közül leginkább az ipari vállalatokra jellemző a nyári leállás, amit 20 százalékuk tervez. A kereskedelemben viszont alig lesz olyan cég, amely bezárna, csak 4 százalékuk tervez nyári szünetet. A szolgáltatásban az átlaggal szinte megegyező arányban, 9 százalékban várható nyári leállás.
A cégvezetők a legnagyobb arányban, 37 százalékban 1-2 hétre mennek szabadságra. Csaknem minden harmadik cégvezető tervez több mint kéthetes nyaralást. Minden ötödik vezető kevesebb mint egy hétre hagyja csak ott a vállalatot, míg 15 százalékuk egyáltalán nem megy el szabadságra nyáron.
A kutatás szerint a szabadság hossza szoros összefüggésben van a cég árbevételének nagyságával. A 10 milliárd forint alatti éves árbevételű vállalatoknál minden harmadik vezető tud elmenni több mint két hét pihenésre, míg a 10 milliárd forint feletti éves árbevételű cégeknél csak minden nyolcadik, és inkább a rövidebb nyaralás jellemző. Az ágazatok közül az iparban és a szolgáltató szektorban a maximum 2 hetes nyaralás jellemző. A kereskedelemben viszont a minimum 2 hetes nyaralás a legjellemzőbb a cégvezetők körében.
A nagyvállalatok harmada támogatja gyermekes munkavállalóit a nyári szünet idején; a cégek negyedénél be lehet vinni a gyerekeket a munkahelyre, és minden tizedik dolgozónak lehetősége van otthonról dolgozni a vakáció alatt.
(MTI)