3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Befejeződött a kormányzati telefonos ügyfélszolgálati rendszer teljes fejlesztése - jelentette be a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEK KH) elnöke a csütörtöki, budapesti projektzáró eseményen. A 1818-as ingyenesen hívható telefonszámon az állampolgárok a hét minden napján, nullától 24 óráig tehetik fel a közigazgatást érintő kérdéseiket a szakembereknek.

Vetési Iván azt mondta: a 911 millió forintos összegű uniós és hazai forrású program célja az volt, hogy az állampolgároknak tájékoztatásért ne kelljen megjelenniük az ügyfélszolgálatokon, és ezzel időt, fáradságot és költséget takarítsanak meg.

A IX. kerületi, Vaskapu utcában egy időben általában hatvan-hetven, de csúcsidőben akár százharminc munkatárs fogadja a telefonos hívásokat vagy válaszol az elektronikus levelekben, sms-ben, chaten vagy internetes fórumon feltett kérdésekre.

Az az elvárás az, hogy a központba beérkező telefonhívások legalább 85 százaléka fél percen belül operátorhoz kerüljön, az átlagos beszélgetési idő ne haladja meg a három és fél percet, az e-maileket pedig négy órán belül válaszolják meg - közölte Vetési Iván.

Elmondta, hogy munkatársaik tájékoztatást tudnak nyújtani a közigazgatási szervek elérhetőségeiről, feladat- és hatásköréről, az állampolgár folyamatban lévő okmányügyeiről, segítenek az űrlapok kitöltésében, az ügyfélkapu-regisztrációban, továbbá a későbbiekben egyes ügytípusokat telefonon is el lehet majd intézni.

A 1818-as számon lehet tájékozódni felsőoktatási felvételi ügyekben, de akár választási kérdésekben is, például akkor, ha valaki nem tudja, hogy melyik szavazókörbe kell mennie az október 12-ei önkormányzati választáson.

Az ügyfélszolgálatot a 185-ös hívószámon is elérhetik azok, akik az egyszerűsített foglalkoztatást, tehát például az idénymunkások alkalmazását akarják bejelenteni az adóhatóságnak. Ezt a számot a hajnali, reggeli órákban hívják sokan vagy idénymunkák idején, ezen jelentik be például ősszel a szüreti munkásokat, télen a vadászatoknál a hajtókat vagy december elején a mikulásokat.

A sajtótájékoztató idején a szomszédos telken földmunkák közben elvágták a KEK KH-nak is áramot biztosító vezetéket, de a telefonos ügyfélszolgálat munkájában ez nem okozott fennakadást; arra az időre szünetmentes áramforrás adta az energiát. Vetési Iván erre utalva jelezte: a rendszer biztonságát mutatja, hogy egy ilyen váratlan esetben is zökkenőmentesen működik a rendszerük.

A 1818-as kormányzati ügyfélvonal része az ügyfélbarát közigazgatás jegyében elindított "többcsatornás" ügyfél-kiszolgálási rendszernek.

A sajtótájékoztatón kiosztott tájékoztató szerint a 1818-as telefonszámon a januártól szeptemberig terjedő időszakban a legtöbb kérdés az ügyfélkapuval és az elektronikus közszolgáltatásokkal kapcsolatban érkezett. A telefonszámot több ezren hívták egyebek mellett vezetői engedéllyel, útlevéllel, felsőoktatási felvételivel, erkölcsi bizonyítvánnyal kapcsolatban és más, általános közigazgatási kérdésekkel is.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!