3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 3G piaca gyorsabban növekszik, mint korábban a GSM-é, s a technológia fejlesztésében a magyar üzem is részt vesz, mondta el az mfor.hu-nak adott exkluzív interjújában Imfred de Jong. A Nokia Hungary ügyvezető igazgatója a márkaépítésről, illetve a cégek társadalmi felelősségvállalásáról is kifejtette véleményét.

Hogyan alakult a Nokia forgalma tavaly? Táblázat! Telefonért plüssmackót! - Hogyan jellemezné a magyarországi vállalatok társadalmi felelősségvállalását?

- Nem nagyon ismerem a hazai cégek gyakorlatát, de az elmúlt évek alatt elindult egy pozitív folyamat, a média részéről is egyre nagyobb figyelmet kap a CSR (vállalatok társadalmi felelősségvállalása). A következő öt-tíz évben várható igazi változás, amihez hozzájárul a társaságok átláthatóbbá válása is.

- Milyen CSR-gyakorlatot követ a Nokia Magyarországon?

- Léteznek világszerte működő programjaink, ilyen a 21 országban jelen lévő, fiatalokat segítő projekt. Emellett vannak helyi kezdeményezéseink: utóbbi keretében már kilenc éve támogatjuk a beteg gyermekek gyógyulását. Legutóbb a Bethesda Gyermekkórház kapott egy 5 millió forintos adományt.

- Mi alapján döntik el, hogy kit támogatnak?

- Több aspektusból is megvizsgáljuk az intézményt: anyagi helyzet, állami és egyéb támogatottság, illetve átláthatóság, s ezek figyelembevételével döntünk.

- Hogyan próbálják fokozni a dolgozók társadalmi felelősségvállalását?

- Az alkalmazottak külön program keretében nyújthatnak segítséget, ennek formájáról a résztvevők döntenek. Volt olyan csapat, amely házépítésben segédkezett, kerítést épített vagy vért adott. Minden önkéntes alapon történik, nem kötelezünk senkit semmire. Természetesen örülnék, ha még többen vennének részt ezeken a programokon, de így sem panaszkodhatunk.

- A dolgozók hány százalékát sikerült bevonni?

- Budapesti irodánkban a munkavállalók 15-20 százalékát tudtuk mozgósítani, a komáromiakról nincs adatom.

- Decemberben fejeződött be a vállalat telefongyűjtő akciója. Mennyire volt sikeres a kezdeményezés?

- Alig akad ember ma Magyarországon, aki ne rendelkezne mobilkészülékkel. Ráadásul a piac folyamatosan bővül, mivel a telefonokat időről időre lecserélik.

Akik leadták használt telefonjukat mintaboltjainkban, azokat egy plüss pandamackóval jutalmaztuk. Több százezer ilyen készülék lehet a piacon, s az akcióval a vásárlók környezetvédelem iránti elkötelezettségét kívántuk növelni. Mivel ez volt az első ilyen kezdeményezés, a jó eredmény minket is meglepett: 1500 maci talált gazdára.

A vásárlók reményeink szerint eltöprengenek majd azon, hogy a használaton kívüli készülékeknek nem a szemetesben kellene végezniük.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!