A leafletekben manapság már nem feltétlenül a napi fogyasztási cikk kategóriák a meghatározóak, hiszen egyre intenzívebb az úgynevezett non-food (azaz nem élelmiszer) termékek jelenléte. Sőt, az egyes üzletek, láncok ma már külön, kizárólag non-food termékeket hirdető kiadványokat is megjelentetnek.
Az akciós újságokban legnagyobb arányban szereplő öt élelmiszerkategória sorrendben a következőképpen alakul: italok (a hirdetett élelmiszer termékek 26,16 százaléka), húsáru (22,37 százalék), tartós élelmiszerek (11,85 százalék), tejtermékek (11,56 százalék) és édességek (11,56 százalék). Az itt hirdetett vegyi áruk mintegy fele a kozmetikai cikkek, közel harmada a mosó- és tisztítószerek, mintegy 16 százaléka az egyszer használatos termékek, nem egészen egy százaléka pedig az apró drogéria áruk kategóriájába tartozott 2007-ben.
A hirdetések számát tekintve 2007-ben egyértelműen a karácsonyi készülődés jegyében telt november volt a legerősebb hónap – ezidőtájt összesen 32.137 hirdetés jelent meg. A kereskedelmi szempontból hagyományosan egyik fő szezonnak számító évvégi hónapok mellett hirdetési szempontból intenzívnek bizonyult a húsvétot megelőző március (26.231 hirdetés) és a nyári szünet utolsó, az iskolai évkezdésre való készülődés hónapja, az augusztus (25.233 hirdetés).
A kiadott újságok száma szerint vizsgálva a kereskedelmi csatornákat, látható, hogy míg 2006-ban a hipermarketek voltak a legaktívabbak, addig 2007-ben már újra a C&C csatorna került az élre – visszavette vezető helyét –, és a korábbiakhoz hasonlóan újra ez a csatornatípus adta ki a legtöbb akciós újságot. A C&C láncok kiadványai meghatározó szereplői a leafletpiacnak, annak ellenére - vagy éppen azért -, mert speciális körben terjesztik kiadványaikat (névre szólóan küldik ki vásárlóiknak, egyidejűleg több, kategorizált akciós kiadványt adnak ki, külön az FMCG és külön a non-food termékekre vonatkozóan).
A leafletekben hirdetett átlagos termékszámot tekintve a hipermarketeké a legrangosabb hely: a legnagyobb alapterületű csatornatípus üzletei átlagosan 282,42 darab terméket kínáltak egy-egy akciós szórólapban
A hipermarketek akciós kiadványaiban 2007-ben csökkent a megjelenített non-food termékek száma a 2006-ban tapasztaltakhoz képest, de összességében még mindig ez a kategória teszi ki a hirdetett termékek többségét. A cash&carry és a diszkont csatornákban a hirdetések száma némiképp növekedett, míg a drogériák és a szupermarketek leafletjeiben csökkent a meghirdetett tartós fogyasztási cikkek száma.
Gfk Hungária