3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Leggyakrabban italokra és húskínálatukra, a vegyiáruk közül pedig a kozmetikai cikkekre, valamint a mosó- és tisztítószerekre igyekeznek az üzletek a fogyasztók figyelmét felhívni az akciós újságokban. Ezek kiadása terén 2007-ben legaktívabbak a cash&carry üzletek voltak, a legtöbb leaflet pedig a karácsonyi szezonban jelent meg. Az mfor.hu Heti Diagram sorozata ezúttal a Gfk Hungária felmérését közli.

A leafletekben manapság már nem feltétlenül a napi fogyasztási cikk kategóriák a meghatározóak, hiszen egyre intenzívebb az úgynevezett non-food (azaz nem élelmiszer) termékek jelenléte. Sőt, az egyes üzletek, láncok ma már külön, kizárólag non-food termékeket hirdető kiadványokat is megjelentetnek.

Az akciós újságokban legnagyobb arányban szereplő öt élelmiszerkategória sorrendben a következőképpen alakul: italok (a hirdetett élelmiszer termékek 26,16 százaléka), húsáru (22,37 százalék), tartós élelmiszerek (11,85 százalék), tejtermékek (11,56 százalék) és édességek (11,56 százalék). Az itt hirdetett vegyi áruk mintegy fele a kozmetikai cikkek, közel harmada a mosó- és tisztítószerek, mintegy 16 százaléka az egyszer használatos termékek, nem egészen egy százaléka pedig az apró drogéria áruk kategóriájába tartozott 2007-ben.

A hirdetések számát tekintve 2007-ben egyértelműen a karácsonyi készülődés jegyében telt november volt a legerősebb hónap – ezidőtájt összesen 32.137 hirdetés jelent meg. A kereskedelmi szempontból hagyományosan egyik fő szezonnak számító évvégi hónapok mellett hirdetési szempontból intenzívnek bizonyult a húsvétot megelőző március (26.231 hirdetés) és a nyári szünet utolsó, az iskolai évkezdésre való készülődés hónapja, az augusztus (25.233 hirdetés).

A kiadott újságok száma szerint vizsgálva a kereskedelmi csatornákat, látható, hogy míg 2006-ban a hipermarketek voltak a legaktívabbak, addig 2007-ben már újra a C&C csatorna került az élre – visszavette vezető helyét –, és a korábbiakhoz hasonlóan újra ez a csatornatípus adta ki a legtöbb akciós újságot. A C&C láncok kiadványai meghatározó szereplői a leafletpiacnak, annak ellenére - vagy éppen azért -, mert speciális körben terjesztik kiadványaikat (névre szólóan küldik ki vásárlóiknak, egyidejűleg több, kategorizált akciós kiadványt adnak ki, külön az FMCG és külön a non-food termékekre vonatkozóan).

A leafletekben hirdetett átlagos termékszámot tekintve a hipermarketeké a legrangosabb hely: a legnagyobb alapterületű csatornatípus üzletei átlagosan 282,42 darab terméket kínáltak egy-egy akciós szórólapban

A hipermarketek akciós kiadványaiban 2007-ben csökkent a megjelenített non-food termékek száma a 2006-ban tapasztaltakhoz képest, de összességében még mindig ez a kategória teszi ki a hirdetett termékek többségét. A cash&carry és a diszkont csatornákban a hirdetések száma némiképp növekedett, míg a drogériák és a szupermarketek leafletjeiben csökkent a meghirdetett tartós fogyasztási cikkek száma.


Gfk Hungária

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!