2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ők nem a metrót pótolják majd, hanem a metrópótlásra átirányítandó újabb buszokat. Fel kell újítani őket.

Új, használt és a kohótól megmentett, a forgalomból már évekkel ezelőtt kivont környezetszennyező buszok is közlekednek majd a fővárosban a 3-as metró majdani felújítása idején, írja a 24.hu.

Ha sikerül előteremteni hozzá a hiányzó 30 milliárd forintot, az év második felében elvileg megkezdődhet a 3-as metróvonal felújítása. Az egyik legfontosabb kérdés ilyenkor a kieső szerelvények pótlása, melyhez a BKK összesen 150 buszt mozgósítana. Ezek négyötödét a BKV, a többit magántulajdonú szolgáltatók üzemeltetik majd.

Az biztos, hogy az összes metrópótló busz 0-4 éves, alacsonypadlós, légkondicionált csuklós jármű lesz, régi buszok olyan vonalakon tűnnek majd fel, amelyekről újabb buszokat irányítanak át metrót pótolni.

Az újak közül 30 darab Mercedes-Benz Conecto G típusú csuklós autóbusz konkrétan a metrószerelvényeket pótolja majd. További, több mint 70 új szóló busz (45 darab MAN Lion’s City A21, 25-30 darab Mercedes-Benz Conecto) pedig a metrópótlás miatt kieső új csuklósokat pótolja azok eredeti vonalán, metrópótlóbuszpótló-buszként.

Ezen túl a BKV 40 szóló és 30 csuklós autóbuszt tervez használtan beszerezni, szintén metrópótlóbusz-pótlási céllal. Ezek még nincsenek meg, és azt sem tudni, milyenek lesznek.

BKV-buszmustra: a 25 éves Ikarusoktól a Citaróig

De a metrópótlás legnagyobb sztárja az a 25-30 darab régi, a forgalomból már kivont Ikarus 280-as és Ikarus 435-ös busz lesz, melyek ugyancsak a metróvonalra átirányított új buszok feladatait vállalják át. Ezeket az ősbuszokat a BKV kifejezetten a projekt miatt húzza megint elő, és újítja fel. Ezek a járművek erősen kohóérettek, a renoválásuk átlagos költsége több millió forint buszonként, de hogy pontosan mennyi, azt csak a felújítás után tudják megmondani. A felújításkor a külső és a belső teret is megdolgozzák majd.

A BKV eredetileg új buszokat akart venni a metrópótlásra, 150 darab lengyel gyártmányú, Solaris típusú csuklós buszt, melyre az elnyert tender alapján joga is volt, és amelyekhez Budapest kedvező áron juthatott volna hozzá. Ezek beszerzését azonban időközben a kormány - elsőre hazai buszgyártókat akart helyzetbe hozni, majd a buszkiszervezést erőltette, végül egyikből sem lett semmi.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!