2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Tesco brit vezetősége újra világossá tette, hogy a kiskereskedő megmaradt kelet-közép-európai érdekeltségeit nem szándékozik eladni. A kudarcos lengyel vállalkozást kivételnek tekintik.

A Tesco-csoport közép-európai vállalatai, a magyarországi, a csehországi és a szlovákiai áruházlánc szerves, integráns része a brit kiskereskedelmi láncnak – jelentette ki Ken Murphy, a vállalat vezérigazgatója a Tesco múlt heti éves részvényesi közgyűlésén a Reuters beszámolója szerint.

Ken Murphy Tesco-vezér szerint maradnak. Fotó: Wikipédia
Ken Murphy Tesco-vezér szerint maradnak. Fotó: Wikipédia

A cégvezető nem tartotta annyira fontosnak ezt a kérdést, hogy előre megírt beszédében kitért volna rá. Ugyanakkor a közgyűlésen megjelent befektetők egyike nekiszegezte a kérdést, hogy mit terveznek a kelet-közép-európai leányvállalatokkal. A kérdés nem feltétlenül alaptalan. Az előzménye, hogy a vállalat 2020 közepén eladta több mint 300 lengyelországi áruházát a dán Salling Groupnak. A vevő 181 millió fontot fizetett a portékáért.

A cégvezetés akkor is kijelentette, hogy a cseh, a magyar és a szlovák leányvállalatot meg akarják tartani. Bizonytalanságra adhatott okot, hogy a brit kiskereskedelmi lánc a Tesco külföldi karcsúsításának részeként Lengyelország mellett az USA-ból, Kínából, Japánból, Franciaországból, Törökországból, Thaiföldről és Malajziából is kivonult.

Igaz, hogy három éve még Dave Lewis vezette a vállalatot, így a vezetőváltás esetleg új stratégiát hozhatott volna a Tesco régiós terveiben, ám most világossá tették, hogy nincs erről szó. Lengyelországban a szocialista időkből megörökölt legnagyobb áruházlánc portugál kézbe került és Biedronka néven megőrizte piacvezető helyét. A Tesco elvesztette a piaci részesedésért vívott csatát vele szemben.

A másik három régiós országban azonban alaposan megvetette a lábát. Murphy szavai szerint nagy fantáziát látnak ezekben a piacokban a jövőben. Leegyszerűsítve tehát úgy fest, a magyar Tesco sem eladó. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!