2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Tesco brit vezetősége újra világossá tette, hogy a kiskereskedő megmaradt kelet-közép-európai érdekeltségeit nem szándékozik eladni. A kudarcos lengyel vállalkozást kivételnek tekintik.

A Tesco-csoport közép-európai vállalatai, a magyarországi, a csehországi és a szlovákiai áruházlánc szerves, integráns része a brit kiskereskedelmi láncnak – jelentette ki Ken Murphy, a vállalat vezérigazgatója a Tesco múlt heti éves részvényesi közgyűlésén a Reuters beszámolója szerint.

Ken Murphy Tesco-vezér szerint maradnak. Fotó: Wikipédia
Ken Murphy Tesco-vezér szerint maradnak. Fotó: Wikipédia

A cégvezető nem tartotta annyira fontosnak ezt a kérdést, hogy előre megírt beszédében kitért volna rá. Ugyanakkor a közgyűlésen megjelent befektetők egyike nekiszegezte a kérdést, hogy mit terveznek a kelet-közép-európai leányvállalatokkal. A kérdés nem feltétlenül alaptalan. Az előzménye, hogy a vállalat 2020 közepén eladta több mint 300 lengyelországi áruházát a dán Salling Groupnak. A vevő 181 millió fontot fizetett a portékáért.

A cégvezetés akkor is kijelentette, hogy a cseh, a magyar és a szlovák leányvállalatot meg akarják tartani. Bizonytalanságra adhatott okot, hogy a brit kiskereskedelmi lánc a Tesco külföldi karcsúsításának részeként Lengyelország mellett az USA-ból, Kínából, Japánból, Franciaországból, Törökországból, Thaiföldről és Malajziából is kivonult.

Igaz, hogy három éve még Dave Lewis vezette a vállalatot, így a vezetőváltás esetleg új stratégiát hozhatott volna a Tesco régiós terveiben, ám most világossá tették, hogy nincs erről szó. Lengyelországban a szocialista időkből megörökölt legnagyobb áruházlánc portugál kézbe került és Biedronka néven megőrizte piacvezető helyét. A Tesco elvesztette a piaci részesedésért vívott csatát vele szemben.

A másik három régiós országban azonban alaposan megvetette a lábát. Murphy szavai szerint nagy fantáziát látnak ezekben a piacokban a jövőben. Leegyszerűsítve tehát úgy fest, a magyar Tesco sem eladó. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!