A Tesco-csoport közép-európai vállalatai, a magyarországi, a csehországi és a szlovákiai áruházlánc szerves, integráns része a brit kiskereskedelmi láncnak – jelentette ki Ken Murphy, a vállalat vezérigazgatója a Tesco múlt heti éves részvényesi közgyűlésén a Reuters beszámolója szerint.
A cégvezető nem tartotta annyira fontosnak ezt a kérdést, hogy előre megírt beszédében kitért volna rá. Ugyanakkor a közgyűlésen megjelent befektetők egyike nekiszegezte a kérdést, hogy mit terveznek a kelet-közép-európai leányvállalatokkal. A kérdés nem feltétlenül alaptalan. Az előzménye, hogy a vállalat 2020 közepén eladta több mint 300 lengyelországi áruházát a dán Salling Groupnak. A vevő 181 millió fontot fizetett a portékáért.
A cégvezetés akkor is kijelentette, hogy a cseh, a magyar és a szlovák leányvállalatot meg akarják tartani. Bizonytalanságra adhatott okot, hogy a brit kiskereskedelmi lánc a Tesco külföldi karcsúsításának részeként Lengyelország mellett az USA-ból, Kínából, Japánból, Franciaországból, Törökországból, Thaiföldről és Malajziából is kivonult.
Igaz, hogy három éve még Dave Lewis vezette a vállalatot, így a vezetőváltás esetleg új stratégiát hozhatott volna a Tesco régiós terveiben, ám most világossá tették, hogy nincs erről szó. Lengyelországban a szocialista időkből megörökölt legnagyobb áruházlánc portugál kézbe került és Biedronka néven megőrizte piacvezető helyét. A Tesco elvesztette a piaci részesedésért vívott csatát vele szemben.
A másik három régiós országban azonban alaposan megvetette a lábát. Murphy szavai szerint nagy fantáziát látnak ezekben a piacokban a jövőben. Leegyszerűsítve tehát úgy fest, a magyar Tesco sem eladó.