1968. szeptember 11-én a Continental első, elektronikusan vezérelt, sofőr nélküli autója a jelenlévők legnagyobb megdöbbenésére végighaladt a Lüneburg Heath-i Contidrom tesztpályán. A hírek – érthető módon – olyan címekkel jelentek meg, mint „A jövő már itt van” vagy „Szellemsofőrrel a kormány mögött száguld a kanyarban”. Több mint 400 újság, magazin, rádióállomás és tévécsatorna számolt be az eseményről, hiszen akkor ez a fejlesztés szinte elképzelhetetlen dolognak tűnt, amit abszolút megértünk, hiszen még manapság is többen felkapják a fejüket, ha egy sofőr nélküli autóról van szó.
A nagyszabású projektnek a valódi célja az volt, hogy programozott körülmények között teszteljenek gumiabroncsokat, tudományos módszerek alkalmazásával. A Continental mérnökei azonban már akkor feszegették a technikai megvalósíthatóság határait, és bizonyos értelemben megalapozták a jövő vezetésének fejlődési irányát. A sofőr nélküli tesztautóhoz szükséges új rendszert a Siemens, Westinghouse, valamint München és Darmstadt technikai egyetemeinek kutatói fejlesztették ki a Continental számára. A járművet az útfelületen elhelyezett vezeték irányította.
Az automata Mercedes-Benzbe a mérnökök számos készüléket szereltek be, többek között elektro-mechanikus kormányt, elektro-mechanikus fojtószelep szabályozót és a mérések riportálására szolgáló rádió-rendszert – ami abban az időben csúcstechnológiának számított. Emellett az ütközőkbe különféle antennákat helyeztek el, míg a vezérlő elektronika és az elektro-pneumatikus fékrendszer a csomagtartóban kapott helyet. Az autóba beépített elektronikus rendszer észlelte, hogy a pályán halad-e a jármű, és automatikusan ennek megfelelően igazította a kormányt.
Az autóhoz kapcsolt vezetéken keresztül a tesztpálya mellett elhelyezett vezérlő állomás parancsokat küldött az autó részére, hogy mikor fékezzen, gyorsítson, vagy dudáljon. A teljesen új tesztrendszer egyik nagy előnye az volt, hogy ezzel sikerült kiiktatni a mérések pontosságát egyébként jelentős mértékben befolyásoló emberi tényezőt. Emellett a tesztek azt is eredményezték, hogy a Contidrom, amelyet egy évvel azelőtt nyitottak meg, először üzemelt teljes kapacitással.
2018 őszén az elektronikusan vezérelt tesztautót tervező mérnökök - Hans-Juergen Meyer, Herbert Ulsamer és Klaus Weber - ismét találkoztak a Contidrom pályán, ahol Dennis Scholl,a Cruising Chauffeur, az autópályák önvezető technológiájának tesztmérnöke is jelen volt. A mérnökök egyetértettek abban, hogy az 50 évvel korábban kifejlesztett sofőr nélküli autó már akkoriban is tükrözte a Continental – aki abroncsgyártóból technológiai óriássá nőtte ki magát - azóta is egyik kiemelt célját, a biztonságos, tiszta és intelligens mobilitás elérését.