2018. november 15. 12:12
mfor.hu

Az elektromosítás már most is – amikor még csak nem is az elektromosan hajtott járművek jelentik a domináns technológiát – képes jelentősen hozzájárulni a tisztább városi mobilitás céljának eléréséhez. A Continental fejlesztésének köszönhetően ugyanis az üzemanyag-hatékony dízelmotorok képesek valós vezetési körülmények között is 35 mg/km alatti kibocsátást elérni, miközben akár 10g/km-rel is csökkenhet a CO2 kibocsátás értéke. 
 

A technológiai vállalat a motorba integrált technológiai csomagokat elektromos rásegítéses kuplung utókezelő funkciókkal kombinálja. Ezeknek az új, a 48V hibrid jármű által generált többlet elektromos energiával működtetett funkcióknak köszönhetően a kibocsátás csökken,  az üzemanyag fogyasztás pedig sokkal hatékonyabbá válik. Az amúgy is ostrom alatt álló dízelmotorok esetében egy ilyen megoldás alkalmazása most sürgetőbbé vált, mint eddig valaha. 

A Continental valós vezetési körülmények között elvégzett bemutatója alapján kiderült, hogy van mód arra, hogy a sofőrök továbbra is közlekedhessenek dízelmotoros autókkal a városok magas NOx szennyezése nélkül. A második generációs „Szupertiszta Elektromosított Dízel” NOx kibocsátása stabilan 35 mg/km NOx szint alatt maradt a teljes tesztciklus során, ideértve a városi hidegindítást követő vezetést is.

Szupertiszta elektromosított dízel Szupertiszta elektromosított dízel


A Continental technológiai csomagjainak alkalmazásával lehetséges a kibocsátás csökkenését egy még visszafogottabb üzemanyag-fogyasztással kombinálni. A 48V hibridizációval felszerelt dízelmotorok az üzemanyag-hatékonyságot olyan alacsony NOx kibocsátási értékek mellett érik el, hogy még az EU kibocsátási rendeleteinek jelenleg tárgyalás alatt lévő, következő, még szigorúbb tervezetének is megfelelnek. Ez azt jelenti, hogy az üzemanyag-hatékony dízelmotor is hozzájárulhat a CO2 kibocsátás csökkentéséhez.

A benzinmotorok elektromosítása
A dízel- és benzinmotorok közös pontja, hogy mindkettő esetében minden terhelési körülmény esetén szükség van a kipufogórendszer hőmérsékletének kellően magas szinten tartására, hogy az utókezelő rendszer magas konverziós hatékonysággal működhessen minden esetben. Ezt szem előtt tartva a Continental egy olyan katalitikus konvertert fejlesztett ki a benzines autók számára, amely kettő integrált elektromosan fűtött tárcsából áll. A két fűtött tárcsa (Duális Elektromosan Fűtött Katalizátor) elhelyezéséből adódóan a teljes katalitikus konverternek csupán pár másodpercre van szüksége ahhoz, hogy elérje a hatékony konverziós hőmérsékletet. A technológia célja, hogy biztosítsa a benzinmotorokra vonatkozó szigorú NOx kibocsátási standardoknak való megfelelőséget.

Benzin részecskeszűrő Benzin részecskeszűrő

De van még egy dolog, ami közös a közvetlen befecskendezésű benzines és dízeles autókban, mégpedig, hogy egyre több benzines autót szerelnek fel részecskeszűrővel. Amint a részecske-telítettség elér egy bizonyos szintet a benzin részecskeszűrőben, a filtert regenerálni kell. A Continental új technológiája itt is hasznosnak bizonyul, ugyanis a katalitikus konverter két fűtött tárcsájának megfelelő vezérlésével biztosítani tudják, hogy a második tárcsa a benzin részecskeszűrő regenerálásához szükséges hőmérsékletet is képes előállítani, csupán elektromos energia használatával.