2p

Tovább drágul az agglomeráció is, de ez így van a másik két hazai autógyári város, Győr és Kecskemét környékén is.

Hiányzik ötezer lakás Debrecenben és új munkásszálló sem épül jelenleg, így nehéz lesz elhelyezni a tervezett akkumulátorgyár építőit és későbbi dolgozóit – mondta munkatársunk, Mester Nándor a Trend FM hétfői Reggeli monitor című adásában.

Többségbe kerültek a családi házas építkezések az autógyári városaink peremén. Fotó: Depositphotos
Többségbe kerültek a családi házas építkezések az autógyári városaink peremén. Fotó: Depositphotos

Szakértőnk utalt rá, hogy ugyan kicsit több mint 40 különböző méretű lakásberuházás van folyamatban a cívisvárosban, a drágulás nagyon lelassította az értékesítést, új projekteket pedig részben emiatt sem indítanak az ingatlanfejlesztők.

Kecskeméten a Mercedes folyamatosan bővíti gyárát, de a városon belül már nagyon kevesen tudnak vagy akarnak lakást venni, inkább az agglomerációban keresnek. Az ok egyértelmű: az új építésű lakások négyzetméterára 850 ezer és 1,2 millió forint között van, ami erősen közelíti a budapesti értékeket.

Győrött az Audi már 27 éve jelen van, a lakóparki beruházások jóval előbb kezdődtek, mint a másik két autóipari fellegvárban. Jelenleg ott sem nagyon akarnak új társasházi projekteket indítani a fejlesztők, viszont az állami támogatásokat kihasználó magánszemélyek egyre több önálló családi házat építenek, elsősorban a város 10-15 kilométeres vonzáskörzetében.

A műsor második részében a visszabontható épületek előnyéről és az építőipar és az ingatlanos szektor ezzel kapcsolatos feladatairól volt szó.

A beszélgetést itt lehet meghallgatni:

    

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!