Potom 134 053 euróért (42,2 millió forint) lehet hozzájutni a Mercedes Maybach luxuslimuzinhoz, amely lényegében az S-osztály „sofőrösített” változata. A kocsi már rendelhető, de az értékesítés csak 2015 februárjában kezdődik.
A tekintélyes méretű kocsi 5,5 méter hosszú, tengelytávolsága pedig eléri a 3,3 métert. Ez azt jelenti, hogy a kicsinek szintén nem mondható hosszított S-osztályra is ráver 20 centimétert, amely teljes egészében a hátsó teret növeli. Persze kell is a hely, hiszen a hátul ülők akár kinyújtott lábbal is utazhatnak, ha éppen ahhoz lenne kedvük. A kifejezetten sofőrös kocsinak szánt Maybach azért az elől ülőkről sem feledkezik el, akik pontosan úgy érezhetik magukat, mint egy hagyományos S-osztályban.
Mivel a kocsi az S-osztály alapjaira épül, az extralista lényegében megegyezik, azonban olyan opciók, mint a sofőr és a hátul ülők közötti kommunikációt megkönnyítő hangrendszer, vagy a környezeti zajok függvényében a hangerőt automatikusan beállító hangszórók és telefon igazán ebben az autóban nyernek értelmet.
Jelenleg kétféle erőforrással rendelhető az autó. A belépőt az S 500 jelenti 455 lóerővel, akinek pedig ez az „aprócska” motor nem elég, megveheti az S 600-at 530 lóerővel. Mivel mind a két kocsi 5 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres óránkénti sebességet, a nagyobb erő inkább a rugalmasságban jelent különbséget, az S 600 ugyanis tágabb fordulatszám-tartományban képes leadni teljesítményét. Akinek egyébként ez fontos, annak 187 842 eurót (59,2 millió forint) kell leszurkolnia a Daimlernek.
A Maybach név egyébként nem új a kategóriában. Külön márkaként, de szoros rokonsággal a Mercedesszel, futott már évekkel ezelőtt is. Közben úgy tűnt, hogy a cég kivonul a kategóriából, ám most újra versenyre kel az olyan gyártókkal, mint például a Rolls-Royce.
mfor.hu