2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kiderült mennyiért lehet hozzájutni a Mercedes-Benz S-osztály fölé pozicionált limuzinjához, a Maybach-hoz.

Potom 134 053 euróért (42,2 millió forint) lehet hozzájutni a Mercedes Maybach luxuslimuzinhoz, amely lényegében az S-osztály „sofőrösített” változata. A kocsi már rendelhető, de az értékesítés csak 2015 februárjában kezdődik.

A tekintélyes méretű kocsi 5,5 méter hosszú, tengelytávolsága pedig eléri a 3,3 métert. Ez azt jelenti, hogy a kicsinek szintén nem mondható hosszított S-osztályra is ráver 20 centimétert, amely teljes egészében a hátsó teret növeli. Persze kell is a hely, hiszen a hátul ülők akár kinyújtott lábbal is utazhatnak, ha éppen ahhoz lenne kedvük. A kifejezetten sofőrös kocsinak szánt Maybach azért az elől ülőkről sem feledkezik el, akik pontosan úgy érezhetik magukat, mint egy hagyományos S-osztályban.

Mivel a kocsi az S-osztály alapjaira épül, az extralista lényegében megegyezik, azonban olyan opciók, mint a sofőr és a hátul ülők közötti kommunikációt megkönnyítő hangrendszer, vagy a környezeti zajok függvényében a hangerőt automatikusan beállító hangszórók és telefon igazán ebben az autóban nyernek értelmet.

Kattintásra galéria nyílik!

Jelenleg kétféle erőforrással rendelhető az autó. A belépőt az S 500 jelenti 455 lóerővel, akinek pedig ez az „aprócska” motor nem elég, megveheti az S 600-at 530 lóerővel. Mivel mind a két kocsi 5 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres óránkénti sebességet, a nagyobb erő inkább a rugalmasságban jelent különbséget, az S 600 ugyanis tágabb fordulatszám-tartományban képes leadni teljesítményét. Akinek egyébként ez fontos, annak 187 842 eurót (59,2 millió forint) kell leszurkolnia a Daimlernek.

A Maybach név egyébként nem új a kategóriában. Külön márkaként, de szoros rokonsággal a Mercedesszel, futott már évekkel ezelőtt is. Közben úgy tűnt, hogy a cég kivonul a kategóriából, ám most újra versenyre kel az olyan gyártókkal, mint például a Rolls-Royce.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!