A forgalom alapján második számú európai divatcég árbevétele - ami a lakossági fogyasztás fokmérőjének is számít - 108,5 milliárd svéd korona (nagyjából 3 ezer milliárd forint) volt áfa nélkül. Az adózott nyereség 14 százalékkal 18,7 milliárdra nőtt.
Az utolsó negyedévben visszavetette a nyereséget a legfontosabb nyersanyag, a pamut drágulása és a korona erősödése; az adózás után profit 11 százalékkal 5,5 milliárd koronára csökkent, a bevétel viszont 15 százalékkal 29,7 milliárd koronára emelkedett.
Az utolsó harmadik hónap nehézségei ellenére "2010 nagyon jó év volt" - mondta Karl-Johan Persson vezérigazgató. A cég hálózata 243 taggal bővült, így összesen már 2.206 H&M bolt működik világszerte. Az új üzleti évben 250 áruházat nyitnak, és terjeszkednek a dél-koreai, az izraeli és a török piacon - tette hozzá.
Az 1947-ben alapított vállalat 2005-ben lépett be a magyarországi piacra, jelenleg 15 márkaboltot üzemeltet.
MTI