A lap információi szerint több biztosítótársaság képviselői kaptak kötelezést a napokban arra, hogy legkésőbb január 31-ig módosítsák kgfb-díjtarifáikat, az ügyfelek kárelőzményét kizárólag a 10+4-es bónusz/malusz (B/M) rendszerű besoroláson belül értékelve.
A biztosítók az elmúlt években tömegével haladták meg a korábbi B/M-rendszert, miután a kármentes autósok a B10-es kategória után további kedvezményeket nem kaphattak: megszülettek a B10+, majd a B10++ kategóriák - ezeket azonban a felügyelet eddig egyszer sem bírálta. Korábban a B/M-rendszer a bónusznál 5, a malusznál pedig 25 százalékos díjlépcsőket is meghatározott, ettől a biztosítók nem térhettek el, és a gyakorlat ma is lényegében lineáris.
A piaci verseny miatt ma több olyan biztosítói ajánlat is van, amely alacsonyabb bónuszszinthez is kedvezményt csatol, hogy a kevesebb kárt okozó autósokat magához kösse - a kedvezményt saját kockázatukra vállalják a cégek. Az, hogy a felügyelet a kedvezmények megszüntetésére kötelezi a piac legnagyobb részét, az autósoknak a díjak emelkedését jelentheti, ráadásul egy olyan tételről van szó, amelyet a biztosítók vállaltak. Az ugyanakkor nem egyértelmű, hogy engedélyez-e ilyen kedvezményt a PSZÁF, ha azt nem a B/M-fokozathoz kapcsolják.
A lépéssel olyan ügyfél kaphat extra kedvezményt, aki például egy autósújságot járat vagy vért ad, azt azonban, hogy éveken keresztül balesetmentesen vezet, csak a B/M-rendszeren keresztül honorálhatja a biztosító - ismerteti a gazdasági napilap.
MTI