Mi alapján választunk alkuszt?
Megszokás és vak szerencse, illetve keresőoptimalizálás és online kampány – ezek lehetnek a legfőbb tényezők az online biztosítási alkusz kiválasztásánál. A válaszadók 59%-a saját korábbi tapasztalatai alapján választ alkuszt, 30 százaléka internetes keresőt hív segítségül a kötelező biztosítás megkötésekor. A reklám és mások ajánlása kis szerepet játszik az alkusz kiválasztásában, derül ki a kutatásból.
Teljeskörű ügyintézés, árgarancia, egyszerűen kezelhető online felület. A kötelezőjüket online alkusznál megkötő autósok számára ez a 3 legfontosabb dolog, amit az alkusztól elvárnak. Míg az árgarancia 96 százalék számára fontos a biztosítási alkusz kiválasztásánál, addig a telefonos ügyfélszolgálat már csak 78 százalék számára, az alkusz TV-s jelenléte pedig már csak 11 százalék részére lényeges. Az árgarancia fontos ugyan a felhasználóknak, az azonban szintén kiderül a kutatásból, hogy a többség nem tudja, mit is jelent pontosan az árgarancia fogalma – nyilatkozta Simon Péter, a Biztosítók.hu Alkusz szakmai vezetője.
Online alkuszok ismertsége
A kutatás részeként az NRC megkérdezte válaszadóit, a felsorolt online alkuszi oldalak közül melyeket ismerik. Az online alkuszok támogatott ismertségi rangsorát 79 százalékos ismertséggel a Netrisk vezeti, 49 százalékkal második a Biztosítás.hu, míg a Biztosítók.hu az alapítása óta eltelt bő 1 év alatt 36 százalékos ismertséggel a harmadik legismertebb online alkusszá tudott válni.
Lehet-e különböző díja két alkusznak ugyanarra a biztosításra?A megkérdezettek 53 százaléka szerint lehet különbség két online alkuszi oldal kötelező biztosítási díjai között. Ez a tévhit is mutatja, hogy sokan nincsenek tisztában azzal, hogy a kötelező biztosítás meghirdetett díjaitól egyetlen közvetítő sem térhet el. A válaszadók 22 százaléka ugyanakkor azt nyilatkozta, hogy lehet eltérés a díjak között, ezt ki is próbálta. Erre az esetre érvényes ugyanakkor az árgarancia. Amennyiben egy alkusz nem a hivatalosan meghirdetett díjat ajánlja ki, az árgaranciát meghirdető alkusz állja a valódi díj és a kalkulált díj közötti különbséget, így nem érheti hátrány az ügyfelet.
Aktuális kötelező váltási adatok
A Biztosítók.hu honlapján a váltási kampány első hetében 500 ezer díjszámítás történt, ez a szám már most meghaladja a tavalyi mindösszesen 400 ezer díjszámítást. Az idei átlagdíj 17500 forint, ez 27 százalékos árzuhanást jelent a tavaly novemberi 24000 forintos átlagdíjhoz képest.
A Biztosítók.hu szerződés-kötési rangsorában az első három helyen az Allianz Hungária Biztosító (36,3%), a K&H Biztosító (18,6%), valamint az Astra Biztosító (13,3%) osztozik. Az új szerződés-kötések majd 70 százalékát elvivő hármast a Magyar Posta Biztosító, az Union, a KÖBE, valamint az MKB Általános Biztosító követi.
Amennyiben nem csak az új kötéseket, hanem az elvándorlásokat is figyelembe vesszük, és így képezünk egy bruttó új kötések/elvándorló ügyfelek mutatót, a nyertesek sorrendje a következő: Astra Biztosító, MKB Általános Biztosító, K&H Biztosító, Allianz Hungária Biztosító, Union Biztosító, Magyar Posta Biztosító.
A fenti bruttó új kötések/elvándorló ügyfelek mutató alapján az idei kampány legfőbb vesztese az Aegon Magyarország Általános Biztosító, a Genertel Biztosító, a Groupama Garancia, valamint az Uniqa Biztosító. Ezeket a biztosítókat több mint háromszor annyi régi ügyfél hagyja el a Biztostók.hu adatai szerint, mint amennyi új ügyfelet szerezni tudnak.
mfor.hu