4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kgfb-kampányban az alkuszcégek számára kulcsfontosságú, hogy az autósok az ő oldalukon keresztül kössék meg kötelező biztosításukat. A Biztosítók.hu Alkusz Kft. megbízásából az NRC Piackutató Kft azt vizsgálta többek között, mi alapján választunk biztosítási alkuszt, mennyire vagyunk tisztában az alkuszok szolgáltatásaival. Mint az eredményekből kiderül gyakran különösebb tudatosság nélkül döntenek az emberek.

Mi alapján választunk alkuszt?

Megszokás és vak szerencse, illetve keresőoptimalizálás és online kampány – ezek lehetnek a legfőbb tényezők az online biztosítási alkusz kiválasztásánál. A válaszadók 59%-a saját korábbi tapasztalatai alapján választ alkuszt, 30 százaléka internetes keresőt hív segítségül a kötelező biztosítás megkötésekor. A reklám és mások ajánlása kis szerepet játszik az alkusz kiválasztásában, derül ki a kutatásból.

Teljeskörű ügyintézés, árgarancia, egyszerűen kezelhető online felület. A kötelezőjüket online alkusznál megkötő autósok számára ez a 3 legfontosabb dolog, amit az alkusztól elvárnak. Míg az árgarancia 96 százalék számára fontos a biztosítási alkusz kiválasztásánál, addig a telefonos ügyfélszolgálat már csak 78 százalék számára, az alkusz TV-s jelenléte pedig már csak 11 százalék részére lényeges. Az árgarancia fontos ugyan a felhasználóknak, az azonban szintén kiderül a kutatásból, hogy a többség nem tudja, mit is jelent pontosan az árgarancia fogalma – nyilatkozta Simon Péter, a Biztosítók.hu Alkusz szakmai vezetője.

Online alkuszok ismertsége

A kutatás részeként az NRC megkérdezte válaszadóit, a felsorolt online alkuszi oldalak közül melyeket ismerik. Az online alkuszok támogatott ismertségi rangsorát 79 százalékos ismertséggel a Netrisk vezeti, 49 százalékkal második a Biztosítás.hu, míg a Biztosítók.hu az alapítása óta eltelt bő 1 év alatt 36 százalékos ismertséggel a harmadik legismertebb online alkusszá tudott válni.

Lehet-e különböző díja két alkusznak ugyanarra a biztosításra?

A megkérdezettek 53 százaléka szerint lehet különbség két online alkuszi oldal kötelező biztosítási díjai között. Ez a tévhit is mutatja, hogy sokan nincsenek tisztában azzal, hogy a kötelező biztosítás meghirdetett díjaitól egyetlen közvetítő sem térhet el. A válaszadók 22 százaléka ugyanakkor azt nyilatkozta, hogy lehet eltérés a díjak között, ezt ki is próbálta. Erre az esetre érvényes ugyanakkor az árgarancia. Amennyiben egy alkusz nem a hivatalosan meghirdetett díjat ajánlja ki, az árgaranciát meghirdető alkusz állja a valódi díj és a kalkulált díj közötti különbséget, így nem érheti hátrány az ügyfelet.    

Aktuális kötelező váltási adatok

A Biztosítók.hu honlapján a váltási kampány első hetében 500 ezer díjszámítás történt, ez a szám már most meghaladja a tavalyi mindösszesen 400 ezer díjszámítást. Az idei átlagdíj 17500 forint, ez 27 százalékos árzuhanást jelent a tavaly novemberi 24000 forintos átlagdíjhoz képest.

A Biztosítók.hu szerződés-kötési rangsorában az első három helyen az Allianz Hungária Biztosító (36,3%), a K&H Biztosító (18,6%), valamint az Astra Biztosító (13,3%) osztozik. Az új szerződés-kötések majd 70 százalékát elvivő hármast a Magyar Posta Biztosító, az Union, a KÖBE, valamint az MKB Általános Biztosító követi.

Amennyiben nem csak az új kötéseket, hanem az elvándorlásokat is figyelembe vesszük, és így képezünk egy bruttó új kötések/elvándorló ügyfelek mutatót, a nyertesek sorrendje a következő: Astra Biztosító, MKB Általános Biztosító, K&H Biztosító, Allianz Hungária Biztosító, Union Biztosító, Magyar Posta Biztosító.

A fenti bruttó új kötések/elvándorló ügyfelek mutató alapján az idei kampány legfőbb vesztese az Aegon Magyarország Általános Biztosító, a Genertel Biztosító, a Groupama Garancia, valamint az Uniqa Biztosító. Ezeket a biztosítókat több mint háromszor annyi régi ügyfél hagyja el a Biztostók.hu adatai szerint, mint amennyi új ügyfelet szerezni tudnak.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!