2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Míg a tavalyi évben a kötelező gépjármű felelősségbiztosítással rendelkezők csupán 10,7 százaléka váltott biztosítótársaságot, addig idén már több mint egyötödük tervez hasonló lépést - derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Biztosításpiaci Adatszolgáltatásából. A megkérdezettek válaszaiból nyilvánvaló, hogy biztosítóválasztásnál elsődleges szempont a kedvezőbb díjtételek elérése.

A kötelező gépjármű felelősségbiztosítással rendelkezők évente egy alkalommal, novemberben dönthetnek arról, hogy meglévő biztosításukat hosszabbítják-e meg, vagy biztosítót váltanak. A GfK Hungária Piackutató Intézet Pénzügypiaci Adatszolgáltatásainak vizsgálatának eredményei szerint 2006 novemberében az ilyen biztosítással rendelkezőknek mindösszesen 10,7 százaléka döntött a biztosítóváltás mellett.

A kutatásból az is egyértelműen kitűnik, hogy a biztosítottakat biztosítóválasztásnál kizárólag az ár érdekli. A megkérdezettek 77,8 százaléka a fizetendő biztosítási díj összege miatt váltott egy évvel ezelőtt biztosítót. A válaszadók 9,5 százaléka a biztosítótársaság rossz hívnevét, 7,1 százalék korábbi rossz tapasztalatait említette a biztosítóváltás fő indokaként.


Az idei évi szezonra vonatkozó egyik legérdekesebb információ, hogy míg egy évvel ezelőtt a válaszadók csupán 10,7 százaléka váltott saját bevallása szerint ténylegesen biztosítót, idén azok aránya, akik megfelelő ajánlat esetén hajlandók kötelező gépjármű felelősségbiztosításukat a jelenlegitől eltérő biztosítónál megkötni eléri a 21,3 százalékot.

A lehetőségekről való tájékozódáshoz a legtöbben nem tervezik szakértők segítségét bevonni. A vizsgálat során megkérdezettek közel fele az interneten keresztül kíván tájékozódni; harmada említette a napilapokban közzétett tarifatáblázatot, 30 százalék pedig a hirdetéseket jelölte meg tájékozódási forrásként, áll a piackutató cég közleményében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!