2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Míg a tavalyi évben a kötelező gépjármű felelősségbiztosítással rendelkezők csupán 10,7 százaléka váltott biztosítótársaságot, addig idén már több mint egyötödük tervez hasonló lépést - derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Biztosításpiaci Adatszolgáltatásából. A megkérdezettek válaszaiból nyilvánvaló, hogy biztosítóválasztásnál elsődleges szempont a kedvezőbb díjtételek elérése.

A kötelező gépjármű felelősségbiztosítással rendelkezők évente egy alkalommal, novemberben dönthetnek arról, hogy meglévő biztosításukat hosszabbítják-e meg, vagy biztosítót váltanak. A GfK Hungária Piackutató Intézet Pénzügypiaci Adatszolgáltatásainak vizsgálatának eredményei szerint 2006 novemberében az ilyen biztosítással rendelkezőknek mindösszesen 10,7 százaléka döntött a biztosítóváltás mellett.

A kutatásból az is egyértelműen kitűnik, hogy a biztosítottakat biztosítóválasztásnál kizárólag az ár érdekli. A megkérdezettek 77,8 százaléka a fizetendő biztosítási díj összege miatt váltott egy évvel ezelőtt biztosítót. A válaszadók 9,5 százaléka a biztosítótársaság rossz hívnevét, 7,1 százalék korábbi rossz tapasztalatait említette a biztosítóváltás fő indokaként.


Az idei évi szezonra vonatkozó egyik legérdekesebb információ, hogy míg egy évvel ezelőtt a válaszadók csupán 10,7 százaléka váltott saját bevallása szerint ténylegesen biztosítót, idén azok aránya, akik megfelelő ajánlat esetén hajlandók kötelező gépjármű felelősségbiztosításukat a jelenlegitől eltérő biztosítónál megkötni eléri a 21,3 százalékot.

A lehetőségekről való tájékozódáshoz a legtöbben nem tervezik szakértők segítségét bevonni. A vizsgálat során megkérdezettek közel fele az interneten keresztül kíván tájékozódni; harmada említette a napilapokban közzétett tarifatáblázatot, 30 százalék pedig a hirdetéseket jelölte meg tájékozódási forrásként, áll a piackutató cég közleményében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!