2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az év végi ünnepekhez kötődő fogyasztási hitelfelvételek idején fogyasztóvédelmi témavizsgálatot és kommunikációs kampányt indított a jegybank - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) csütörtökön az MTI-vel.

A MNB közleménye szerint a vizsgálatot a fogyasztási hitelt nyújtó pénzügyi szervezeteknél és független közvetítőknél indította annak megállapítására, hogy az érintettek a fogyasztóknak szóló hirdetéseikben betartják-e a teljes hiteldíjmutató (thm) meghatározására, számítására és közzétételére vonatkozó jogszabályi előírásokat.

A jegybank vizsgálata során a piaci szereplők fogyasztási hitelezésére vonatkozó 2014 novemberi kereskedelmi kommunikációját tekinti át, egyebek közt a személyi kölcsönöknél, áruhiteleknél és a hitelkártyáknál - írja az MNB.

Az MNB közleményében felhívja a figyelmet arra, hogy az ünnepek közeledtével, a "vásárlási kedv" fokozódásakor is nagyon fontos, hogy a fogyasztók kellő körültekintéssel mérlegeljék anyagi lehetőségeiket, teherviselési képességüket. Amennyiben hitel felvétele mellett döntenek, legyenek tisztában a hiteltermék jellemzőivel, kockázataival, illetve az azzal járó törlesztési kötelezettségükkel is.

Számos ügyfél a hitelkártyával igénybe vett kisebb hitel törlesztésének évekig tartó elhúzódását, az eddigi visszafizetések ellenére sem csökkenő összegű követelés miatt fordul kérelemmel az MNB-hez. Változatlan probléma, hogy egyes árubemutatóval egybekötött termékértékesítési akciók során a jelenlévő pénzügyi közvetítők a kockázatok megfelelő felmérése nélkül kínálnak azonnali személyi kölcsönöket a kellő megtakarítással nem rendelkező - gyakorta alacsony jövedelmű, kellő pénzügyi ismerettel nem rendelkező - fogyasztóknak - írja az MNB.

A jegybank kommunikációs kampányt is indít az év végi felelős fogyasztói hitelfelvétel támogatására. A tájékoztató füzetek a pénzügyi és civil szervezeteknél és a kormányhivatalokban is elérhetők, továbbá az MNB honlapján és Facebook oldalán is található fogyasztóvédelmi tájékoztató a témáról - derül ki a jegybank közleményéből.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!