3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európai Bizottság elképzelése szerint a regisztrációs adó 5-10 év alatt beépülne a gépjárművek üzembentartási díjába - jelentette ki Kovács László pénteken Galyatetőn.

Ugyanakkor a bizottság arra törekszik, hogy életbe lépjen egy visszatérítési mechanizmus annak kivédésére, hogy egy-egy uniós polgár a regisztrációs díj többszöri megfizetésére kényszerüljön, ha átköltözik egyik tagállamból a másikba - mondta az Európai Bizottság adóügyi biztosa a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége közgyűlése (GÉMOSZ) alkalmából tartott sajtótájékoztatón. Azt is el kívánják érni, hogy az üzembentartási díj kivetésénél érvényesüljenek a környezetvédelmi szempontok. Oly módon, hogy két éves korig a díj 25 százaléka, azon túl pedig 50 százaléka függjön a gépjármű széndioxid kibocsátásától - tette hozzá.

Kovács László elmondta: a regisztrációs adó szerkezetének harmonizációját azért tartja szükségesnek a bizottság, mert a mai rendszer versenyhátrányt jelent a 12 millió európai munkahelyet működtető autóipar számára. Példaként említette, hogy tíz országban egyáltalán nincs regisztrációs díj, 17 országban pedig a meglévő mértékek igen széles skálán mozognak, a néhány száztól, egészen 17 ezer euróig. Közlése szerint a visszatérítésről szóló, illetve a környezetvédelmi szempontokat érvényesítő javaslatokat támogatják a tagállamok, ám a regisztrációs adó fokozatos megszüntetéséről szóló elképzelést ellenzik az Unió egyes tagjai.

A három intézkedés külön is bevezethető - mondta Kovács László. Az uniós biztos arról is beszámolt: azzal, hogy a regisztrációs adó kivetésénél ma már Magyarország figyelembe veszi az avulást és az ehhez kapcsolódó értékcsökkenést, egy-két technikai részlet kivételével megfelel az uniós követelményeknek, példaként szolgálhat néhány tagállam számára.

Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke arról szólt, hogy az idén, a tavalyi 189 ezerrel szemben, 150-170 ezer új autó értékesítésére számítanak. Az első négy hónapban 2006 hasonló időszakához képest 10 százalékkal csökkentek az eladások. Mindeközben az elmúlt években az uniós átlagot meghaladó volt a forgalom; a csökkenésnek a kormányzati kiigazítás mellett az is okozója, hogy megszűntek az extrém értékesítési konstrukciók - szögezte le. Arra számítanak, hogy a vásárlói bizalmi index növekedését követően, az idei mélypont után 2008. második felétől újra meglódulnak az eladások. Utóbb az euró bevezetése tovább segítheti a piacot - mondta Gablini Gábor.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!