A kötelező gépjármű-felelősség biztosítást (kgfb) a legtöbben online összehasonlító oldalakon kötik meg.
Az 505 fő interneten történt megkérdezésével májusban készült felmérés azt mutatja, hogy az internethasználók 96 százalékának fontos a váratlan helyzetekre történő felkészülés, amelyre 89 százalékuk szerint a biztosításkötés megfelelő eszköz lehet. A jövőorientált, hosszú távú látásmód az átlagosnál jellemzőbb az 50 év felettiekre, a családosokra és a több mint 250 ezer forintos havi jövedelemmel rendelkező háztartásokra - állapította meg a kutatás.
A megkérdezettek a biztosítás megkötése előtt jellemzően egy forrásból tájékozódnak, de a különböző termékeknél eltérő módon. A kgfb szerződések előtt az online biztosítási alkuszok honlapjain az ügyfelek 71 százaléka másfél-két órát fordít tájékozódásra a döntés előtt. Az élet-, baleset- és lakásbiztosítások megkötésénél inkább a biztosítási ügynökökhöz (67, 64 és 60 százalékban) vagy biztosítói honlapokhoz (18, 17 és 20 százalékban) fordulnak az érdeklődők. A felmérés szerint egyelőre az utasbiztosításnál ragaszkodnak az ügyfelek a személyes tájékoztatáshoz a biztosítói- és bankfiókokban.
MTI