3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az első negyedévben 1463 írásos fogyasztói panasz érkezett a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) a pénzügyi intézményekre, 25,3 százalékkal több, mint az előző negyedévben. Éves összehasonlításban 40,7 százalékkal nőtt a panaszok száma.

A felügyelet honlapján publikált statisztika szerint az első negyedévben lezárt 694 panaszügyből (a bejelentések 47,4 százaléka) 228 darab (32,9 százalék) bizonyult részben vagy egészében megalapozottnak. A legrosszabb a helyzet a biztosítási szektorban, ahol a lezárt 283 ügy 48,1 százaléka volt megalapozott.

A panaszok 51,2 százaléka a pénz- és tőkepiaci szektor szolgáltatóinak tevékenységét kifogásolta. A szektorral kapcsolatos kifogások száma az előző negyedévhez képest 35 százalékkal emelkedett, elsősorban a bankokkal kapcsolatos bejelentések több mint 40 százalékos növekedése miatt.

A pénz- és tőkepiaci szektorra vonatkozó panaszok többsége (62,4 százalék) továbbra is a hiteltermékekkel kapcsolatos. A folyószámla-vezetéssel kapcsolatos fogyasztói kifogások részaránya kismértékben nőtt, s a hitelezés mellett továbbra is ez az egyetlen szolgáltatásfajta, amelyre a panaszok több mint 10 százaléka érkezik.

Ugyanarra panaszkodunk

A panasztípusok sorrendje nem változott lényegesen, az első három panasztípus - az elszámolás, megbízás teljesítése, a szolgáltatás minősége, tájékoztatási hiányosság - esetében mind abszolút számban, mind részarányukat illetően növekedés tapasztalható.

A panaszok továbbra is jelentős koncentrációt mutatnak: a tíz legnagyobb panaszszámú hitelintézetre érkezett a szektor összes panaszának 70,2 százaléka (ez az arány az előző negyedévben még csak 54,5 százalék volt).

A pénz- és tőkepiaci szektor szolgáltatóira beadott panaszok közül az első negyedévben 388 ügyet (51,8 százalék) zártak le, ezekből 88 darab (22,7 százalék) bizonyult részben vagy egészben megalapozottnak.

Minden szektorban nőtt a panaszok száma

A biztosítási szektor szolgáltatóira az első negyedévben 672 panasz érkezett, az előző negyedévinél 16,7 százalékkal, az egy évvel korábbinál 65,5 százalékkal több. A biztosítási panaszok között még mindig a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás a domináns (részaránya 64,43 százalék), ezt követi a hagyományos életbiztosítás (11,16 százalék) és a lakásbiztosítás (8,04 százalék).

A pénztári szektorra az első negyedévben 42 bejelentés érkezett, 13,5 százalékkal több, mint az előző negyedévben és 23,5 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az egészségpénztárakra beadott panaszok száma több mint háromszorosára nőtt, a magánnyugdíj-pénztárak tevékenységét kifogásoló bejelentések száma viszont a felére csökkent.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!